سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی امیدبخش با تأکید بر اینکه از این به بعد فقط شورای نظارت بر مؤسسات فرهنگی هنری؛ مجوزهای قانونی همایش‌ها و برنامه‌ها را صادر می‌کند، تصریح کرد: اجازه قانونی اختصاص به آن دسته از فعالیت‌ها خواهد داشت که در راستای فعالیت‌های فرهنگی هنری طراحی و اجرا شوند، همچنین بر اساس مفاد و طبق بندهای اشاره شده در آیین نامه مربوطه شکل گرفته باشند.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: این شورای نظارتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس مستقر است و تمامی درخواست‌های برگزاری مراسم را پس از ارائه توسط مؤسسات و بر مبنای فرآیندی قانونی و آیین نامه‌ای طرح در شورا خواهد کرد تا مراحل صدور مجوز انجام شود.

او اظهار کرد: قلمرو فعالیت مراکز و مؤسسات فرهنگی هنری دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در راستای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، سینمایی و سمعی و بصری و مطبوعاتی و تبلیغاتی و با اهداف کاربردی و توسعه و گسترش سطح فرهنگ و ارتقای دانش و بینش عمومی و اعتلای فرهنگ و هنر کشور است.

معاون فرهنگی و امور رسانه فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: مؤسس یا مؤسسان این‌گونه مراکز در قبال فعالیت‌ها و امور اجرایی، مسئول و پاسخگو هستند که فعالیت آن‌ها منافاتی با مبانی فرهنگ عمومی نداشته باشد زیرا در صورت مشاهده مغایرت فعالیت این مراکز با موضوع فعالیت مجوز دریافتی، با مؤسسات متخلف برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

امیدبخش در پایان خاطرنشان کرد: نظارت و ارزشیابی بر فعالیت‌ها و عملکرد مراکز فرهنگی از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مراکز فرهنگی نیز موظف هستند در اجرای امر نظارت با کارشناسان اعزامی همکاری و اطلاعات لازم را به همراه مدارک و مستندات مربوطه در اختیار آنان قرار دهند.

الهه بهرامی