به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در نخستین سال خموشی زنده یاد کی‌عطا طاهری بویراحمدی یکی از چهره‌های ممتاز و ماندگار فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد آموزگار نیک گفتار و راست کردار ایل و ایران زمین، یادمانی با حضور اندیشه‌وران، اصحاب قلم و فرهنگ یکشنبه 19 اسفندماه در خانه کتاب برگزار می‌شود.

در این آیین، اردشیر صالح پور نویسنده و پژوهشگر، جواد صفی‌نژاد پژوهشگر جغرافیا و علوم اجتماعی، عزت‌الله سام‌آرام عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی و استاد مددکاری اجتماعی، علی مندنی‌پور حقوقدان و جامعه‌شناس و نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب، درباره خدمات علمی و فرهنگی زنده‌یاد کی‌عطا طاهری بویراحمدی سخنرانی می‌کنند.. 

در این مراسم همچنین از کتاب "یادنامه عطا طاهری بویراحمدی" به کوشش امراله نصرالهی و مهدی فاموری رونمایی می‌شود.

کی‌عطا طاهری در سال 1307 در بویراحمد سفلی دنیا آمد. او تاثیر بسزایی در روشنگری مردمان روزگار خود داشت از او به عنوان موسس اولین کتابخانه در کهگیلویه و بویراحمد نام می‌برند.

کتاب "کوچ کوچ" او در سال 1393به عنوان بهترین کتاب دهه هشتاد کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد و از نویسنده‌اش تجلیل به عمل آمد.

این کتاب را انتشارات سخن منتشر کرده است و بخش‌هایی از آن به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شده. از دیگر آثار او می‌توان به "ممیرو" اشاره کرد.

یادمان کی‌عطا طاهری بویراحمدی ساعت 16 در سرای کتاب به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفرجنوبی، پلاک 1080، طبقه منهای 2 برگزار خواهدشد.