سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برنامه همزمان نمایش فیلمهای جشنواره حقیقت در بخش استانها در شیراز را اعلام کرد و گفت: تعداد پانزده اثر در مجتمع فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب از چهارشنبه بیست و یکم آذرماه جاری نمایش داده میشود.

صابر سهرابی افزود: روز اول فیلم  ٢٣ دقیقهای "رویای روهینگیا" به کارگردانی محمد مهدی خالقی، "حلب: سکوت جنگ" امیر اصانلو؛ ٣٠ دقیقه و "زمستان یورت" از میلاد میرزا باقری به مدت ٣٧ دقیقه از ساعت ١٧ به ترتیب اکران خواهد شد و در ادامه همین روز ساعت ١٩ فیلم " ٣٣٠سی سی خاطره" ازالهام معروفی در زمان ٤٠ دقیقه و همچنین، " آسک" از مهدی زمانپور کیاسری؛ ٥٠ دقیقه‌ای اکران میشود .

وی بیان داشت: "شاهدان پوتین، پرسپولیس- شیکاگو" توسط کارگاردان ارد عطارپور نیز فیلم ٣٩ دقیقه‌ای هست که در کنار آثاری چون " باد" ساخته حمید جعفری به مدت ٥١ دقیقه و همچنین " مریم" و فیلم " محدودیت‌های کار" به ترتیب ٥٠ و ٧٠ دقیقه ای در روز پنجشنبه ٢٢ آذر در ساعت های ١٥؛ ١٧ و ١٩ اکران می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس اظهار داشت: جمعه بیست و سوم نیز فیلم‌های" اکسدوس" بهمن کیارستمی در زمان ٧٧ دقیقه؛ " زیر حکم" سعید کشاورز ٧٣ دقیقه و " خاتمه" از هادی زارعی، مهدی زارعی با تایم ٨٩ دقیقه از ساعت ١٥ تا ١٧ نمایش داده خواهند شد و شنبه به عنوان روز آخر نیز؛ "پنهان شدگی" سیدرضا رضوی؛ ٩٩ دقیقه و "اسرار دریاچه" از آرمین ایثاریان به مدت ٧٠ دقیقه در ساعت‌های ١٧ و ١٩ خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال شهرهای اصفهان، بوشهر، تبریز، ساری و شیراز، میزبان دوازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت خواهند بود تا علاقمندان سینمای مستند در این شهرها، به صورت همزمان تماشاگر آثار منتخبی از جشنواره سینما حقیقت به شکل  رایگان باشند، افزود: در شیراز نیز مجتمع فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب اقدام به نمایش آثار این جشنواره می‌کند.

سهرابی در پایان با اشاره به اینکه در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت آثار فیلمسازان استان فارس هم رقابت دارند، گفت: این آثار در فاصله روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه جاری که دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت در پردیس سینمایی «چارسو» شهر تهران برگزار می‌شود، در استان‌های یادشده به نمایش عمومی گذاشته ‌می‌شوند.

الهه بهرامی