سرویس استان‌های هنرآنلاین: شهر اِوَز در حوزه ترویج کتابخوانی اقدامات مؤثری به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان به انجام رسانده و یکی از نامزدهای جدی کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است.

در روز فرهنگ این شهر که در "سرای اندیشه و هنر" نمایشگاه کتاب فارس برگزار شد نیز اغلب برنامه‌ها توسط کودکان و نوجوانان به اجرا رسید. تعداد زیادی از مردم شهر اوز و به علاوه مخاطبان دومین روز نمایشگاه کتاب فارس در کنار مسئولین این شهر همچون فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، جعفر راستگو سخنگوی شورای اسلامی استان فارس و عضو شورای این شهر، مهران عسکری رئیس شورای اسلامی و رئیس دبیرخانه پایتخت کتاب اوز، محمود محبی عضو شورای شهر و بازرگانی مسئول موزه مردم‌شناسی شاهد برنامه‌های این کودکان و نوجوانان بودند.

"رمیصا زمانی" کودک ٦ساله به شاهنامه‌خوانی پرداخت و رزم رستم و سهراب را برای مردم نقالی کرد. آیدا مختاری و ستاره منوچهری که با لباس سنتی و ثبت ملی شدۀ "اِوَز" اجرای برنامه را به عهده داشتند از باشگاه کتابخوانی شهر دعوت کردند تا با نمایش خلاق کتابی را به کودکان معرفی کنند که کتاب "دست‌ها که برای زدن نیست" توسط باشگاه کتابخوانی پروانه‌ها به تسهیلگری معصومه هرمی معرفی شد.

گروه مولودی خوانی به سرپرستی و دف نوازیِ غلامحسین پرنگ به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و برگزاری نمایشگاه کتاب نویسندگان اوز از دیگر برنامه‌های روز فرهنگ این شهر در نمایشگاه کتاب فارس بود برگزار شد.

الهه بهرامی