سرویس استان‌های هنرآنلاین، سهیل شیخ متولی درباره اجرای نمایش مکبث در آمل به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مکبث نوشته ویلیام شکسپر، جزو مهم‌ترین و درخشان‌ترین آثار نمایشی تاریخ هنر است که پس از گذشت بیش از پانصد سال از نگارش آن، هنوز در جای‌جای دنیا با فرم‌های گوناگون اجرا می‌شود.

او ادامه داد: مکبث بارها در تاریخ سینما، دستخوش اقتباس‌های مختلفی قرار گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به "سریر خون" ساخته کوروساوا، "مکبث" اثر اورسون ولز و "مکبث" اثر پولانسکی اشاره کرد.

این کارگردان جوان آملی افزود: از نظر من مکبث بهترین نمایشنامه تاریخ است. شاید این جمله اغراق آمیز به نظر آید، ولی شخصاً هیچ نمایشنامه‌ای را به اندازه مکبث دوست ندارم و معتقدم اگر تا آخر عمر نیز وقت خود را صرف اجرای این اثر کنم، باز هم در آخرین روز زندگی احساس خواهم کرد، حق مطلب در مورد این اثر ادا نشده است و جور دیگری نیز می‌توان به آن نگریست.

 شیخ متولی، دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه هنر تهران، دانشکده سینما تئاتر است که به عنوان بازیگر در جشنواره‌های مختلفی  چون: فجر، مریوان، مبارک، دانشجویی، تیرنگ و غیره حضور داشته است.

نمایش مکبث در آمل

از دیگر آثار این هنرمند می‌توان به کارگردانی نمایش‌هایی چون: "آقای اشمیت کیه؟" ،"خواستگاری"، "خرس" و "موتومورفوز" اشاره کرد.

 فاطمه خسروی و پیام قدیری تهیه کنندگان و کسری کفاشیان مدیر تولید و طراح پوستر این نمایش هستند.

همچنین امیر رضوانی، سحر مشرفی، آیدین حق پناه، پویا جعفری، شقایق قایی پور، آرمان توکل، کمیل احمدی، بهار کیاقادی، صبا گوهری ، مرتضی ابراهیمی و سهیل شیخ متولی در این نمایش به عنوان بازیگران حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، نمایش مکبث از دهم تا بیستم مهر در مجتمع تئاتر شهر آمل به روی صحنه خواهد رفت.