سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی امید بخش با اعلام برپایی "جایزه ادبی ریحانه النبی" در هفدهم اسفند ماه امسال گفت: مهلت ارسال آثار این برنامه تا ٢٦ بهمن ماه جاری تمدید شده و تا کنون قریب به ١٧٠٠ اثر شامل شعر و داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: مهلت ارسال آثار به همایش ملی نهج البلاغه در آراء و اندیشه های اسلام شناسان نیز که ١٩ بهمن ماه بوده تا ٢٦ بمهن جاری تمدید شده که این برنامه با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مرکز تحقیقات امام علی (ع) در حال انجام است و در تاریخ شانزدهم اسفند ماه اجرا خواهد شد.

امید بخش به پیش برنامه های همایش ریحانه النبی اشاره داشت و بیان کرد: در این راستا نشست ادبی با حضور شاعران مطرح کشوری و استانی در سوم اسفند ماه در تهران و دهم اسفند نیز در شیراز برپا می شود و جشن های مردمی کوثر  از ١٣ تا ١٨ اسفند ماه با حضور گروه های هنری مطرح کشور برگزار می شود.

خلیل شفیعی دبیر اجرایی همایش ملی ریحانه‌النبی نیز با اشاره به برگزاری ٢ نشست قبل از مراسم اختتامیه، افزود: شب شعری در تالار شمس در تهران به عنوان مقدمه همایش با حضور شاعران برجسته کشوری و مسئولان شهر تهران در سوم اسفند برگزار می‌شود که از استان فارس احد ده‌بزرگی، رضا لطف‌اللهی، محمدحسین بهرامیان و ایوب پرندآور در شب شعر تهران شعرخوانی می‌کنند.

شفیعی با بیان اینکه علاوه بر شاعران استان فارس، ٨ نفر از شاعران برجسته انقلاب و شعر آئینی نیز در این برنامه شعرخوانی می‌کنند، بیان کرد: فاطمه راکعی، سهیل محمودی، ساعد باقری، عبدالجبار کاکایی، حسین اسرافیلی، فاضل نظری و ٢ نفر دیگر در این مراسم شعرخوانی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه این برنامه مقدمه همایش "ریحانه النبی" است، گفت: حجت‌الاسلام موسوی لاری سخنران این مراسم است و بهزاد مریدی نیز به عنوان دبیر همایش هستند و در برنامه‌ها حضور دارند.

شفیعی بیان کرد: ١٠ اسفندماه نیز با حضور شاعران نامدار و علاقه‌مندان به شعر فاطمی شب شعری در تالار هتل شیراز برگزار می‌شود که در این مراسم نیز ١٠ نفر از شاعران استان فارس و ٥ نفر از شاعران برجسته کشوری شعرخوانی می‌کنند.

وی با اشاره به انتشار کتاب از آثار ارسال شده به این همایش، افزود: در حال حاضر نامی که برای این کتاب انتخاب شده "ماه بانو" نام دارد که پیش‌بینی می‌شود کتاب داستان ٢٥٠ صفحه و کتاب شعر نزدیک به ٤٠٠ صفحه شود.

شفیعی با بیان اینکه تلاش می‌شود آثار ارسالی با احادیث و تاریخ اسلام مطابقت داشته باشند، عنوان کرد: ابوالقاسم حسینی ژرفا از محققان دینی آثار رسیده را با احادیث و تاریخ و روایات بررسی می‌کند تا کتابی که منتشر می‌شود دقیق و متقن باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در همایش از طریق آدرس تلگرامی https://t.me/joinchat/BLMkS٠YhRk٦CHQBR٤-LrJg اقدام کنند.