به گزارش هنرآنلاین، کوروش زارعی روز پنجشنبه در حاشیه جشنواره نمایشنامه خوانی "سپید" در حوزه هنری آذربایجان غربی در گفت و گو با  ایرنا، با اشاره به اینکه تئاتر مردمی به ارتقای فرهنگ جامعه کمک می کند، افزود: هدف کنونی راه اندازی دفاتر تئاتر مردمی در سراسر کشور، تولید تئاتر حرفه ای نیست بلکه به جریان سازی در تئاتر مردم پسند منجر می شود. 

وی با تاکید بر اینکه هنر نمایش یک فعالیت گروهی منسجم است، اضافه کرد: گروه های تئاتر باید در دفاتر بچه های مسجد تشکیل شود تا در سایه کار گروهی و هم افزایی روند پیشرفت هنری این گروه ها تسهیل شود. 

بازیگر سینما و تلویزیون اظهار کرد: تئاتر در جامعه امروز با وجود مزیت های زیاد با ذائقه و دغدغه های مردم فاصله گرفته است و اغلب به صورت ویترینی برای مخاطبان خاص اجرا می شود. 

زارعی افزود: همایش استانی بچه های مسجد در هفته هنر انقلاب 19 تا 26 فروردین سال 1397 در اغلب استان ها اجرا می شود تا بهترین ها به دبیرخانه مرکزی و ستاد برگزاری جشنواره سراسری جهت حضور در سیزدهمین همایش سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد در سال آینده معرفی شود. 

وی بیان کرد: تئاتر کارکرد آموزشی، تربیتی و درمانی دارد و بر تفکر انسان ها تاثیر مثبت می گذارد. 

زارعی اظهار کرد: استعدادیابی در دفاتر تئاتر شهرستان ها از اولویت های اصلی مرکز هنرهای نمایشی در 2 سال اخیر بوده و مسئولان حوزه هنری و سایر متولیان فرهنگی پس از کشف استعدادها باید با هدایت و حمایت از آنان به نخبه پروری اقدام کنند. 

جشنواره نمایشنامه خوانی سپید که سه شنبه 12 دی در حوزه هنری آذربایجان غربی شروع شده بود، شامگاه چهارشنبه با چهار نمایشنامه خوانی و یک نمایش میدانی به کار خود پایان داد. 

دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری آذربایجان غربی یک سال پیش در 26 دی ماه سال 1395 شروع به کار کرد.