به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، نشست کتابخوان دانشگاهیان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، رئیس دانشگاه سما بندرعباس، رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در دانشگاه سما برگزار شد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در خصوص این نشست گفت: نشست امروز دومین نشست ویژه دانشگاهیان و دانشجویان در سال جاری است که در راستای به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده و رشد هم‌افزایی دستگاه‌ها و متولیان مبحث کتاب و کتاب‌خوانی در فضاهای دانشگاهی برگزار می‌شود.

محسن زینلی تختی با اشاره به تأثیر برگزاری نشست کتاب‌خوان در میزان آشنایی افراد با فرهنگ کتاب‌خوانی، گفت: با توجه به آثار مخرب تکنولوژی و نرم‌افزارهای مجازی و رسانه‌های جمعی، بهتر است به‌عنوان سفرای ترویج کتاب از هر فرصتی برای معرفی کتاب به دیگران استفاده کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان ادامه داد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بهتر است ابتدا از نزدیکان و خانواده شروع کنیم و در جمع خانواده، نشست‌های کتابخوان برگزار کنیم و از اثرات نیکوی کتاب بهره‌مند شویم.

همچنین رئیس دانشگاه سما بندرعباس با تأکید بر مزایای کتاب‌خوانی بیان کرد: سرانه مطالعه در کشورها به رشد فرهنگی آن‌ها و به‌طور گسترده‌تر به توسعه انسانی در هر کشور مربوط می‌شود. به این معنا که هر چه سرانه مطالعه بالاتر باشد،آن کشور از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار است و برعکس، یعنی هر چه از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار باشد سرانه مطالعه بالاتر خواهد بود.

مهدی دسینه ادامه داد: ریشه بسیاری از مشکلات جامعه در کتابخوان نبودن افراد جامعه است و اگر کتاب‌خوانی در جامعه ترویج یابد بسیاری از مشکلات مردم حل و از وقوع دیگر مشکلات پیشگیری به عمل می‌آید.