به گزارش هنرآنلاین، غلامرضا جمالی‌زاده با اشاره به اینکه هنرمندان شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف همواره عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان نشان داده‌اند، اظهار کرد: هنرمندان ملایری در ماه محرم در حوزه تئاتر، برنامه‌ها و نمایش‌های مختلفی را به اجرا گذاشتند.

وی از اجرای نمایش آیینی "کیست مرا یاری کند" همزمان با دهه سوم ماه صفر در ملایر خبر داد و افزود: این نمایش توسط گروه نمایشی عرفان وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در حال اجرا است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر افزود: این نمایش با حضور هنرمندان ملایری به نویسندگی رضا باغبان و کارگردانی بهرام حاجی علی‌اکبری در سالن مرکز آموزش هنر ملایر روی صحنه رفته است.

وی گفت: نمایش "کیست مرا یاری کند" نگاهی هنری به واقعه کربلا از زوایایی جدید و جذاب داشته و به شرح برخی از رخدادهای عاشورا می‌پردازد.

جمالی‌زاده تصریح کرد: این اثر هنری سعی در ایجاد ارتباط بین واقعه شهادت حضرت علی اکبر(ع)، حضرت عباس(ع)، حضرت قاسم(ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) در صحرای کربلا و تداوم خط حسینی توسط حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در شام دارد و به صورت هنرمندانه بین این وقایع و پیام‌های مشترک آنها حلقه اتصال ایجاد می‌کند.

وی گفت: استفاده از مداحی زنده در بین وقایع این اثر صحنه‌ای و بهره‌گیری از موسیقی زنده سنتی کمانچه در کنار طبل و سنج و همراه شدن آنها با قصه بازیگران و آوای مداح، جذابیت بازی‌ها را بیشتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش از  ٢١ آبان ماه با یک سانس اجرا در هر روز، به روی صحنه رفته و علاقمندان می‌توانند تا ٣٠ آبان و از ساعت ١٨ تا ١٩:٣٠ با حضور در سالن مرکز آموزش هنر ملایر از این نمایش دیدن کنند.