به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از راه اندازی مکتب‌خانه موسیقی نواحی طی سال جاری در استان کرمان  خبر داد و گفت: این مکتب‌خانه نیازمند یک فضای سنتی است که در این راستا انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همکاری لازم را با ما داشته باشد.

محمدرضا علیزاده عصر روز گذشته 22 آبان‌ماه در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان گفت: ظرفیت های استان کرمان در حوزه گردشگری بسیار بالا است که بخشی از این فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی و هنری رقم می‌خورد.

وی با بیان این مطلب که در دنیا رویدادهای فرهنگی و هنری باعث جذب گردشگر می‌شوند، تصریح کرد: متاسفانه در استان کرمان کمترین توجه به این مهم شده است، این در حالی است که استان کرمان از جایگاه فرهنگی و هنری خوبی در کشور برخوردار است، به‌گونه‌ای که موزه صنعتی کرمان دومین گنجینه غنی کشور است که متاسفانه کمتر شناخته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در بخش رویدادها نیز ظرفیت‌های خوبی در استان کرمان وجود دارد، عنوان کرد: موسیقی نواحی برخواسته از فرهنگ این مرز و بوم است و جشنواره موسیقی نواحی کشور یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری استان کرمان است که از اواخر دهه 70 و با کمترین حواشی سالانه در این استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: برخی استان‌ها پیگیر این هستند که جشنواره موسیقی نواحی را به استان‌های خود منتقل کنند اما تاکنون با این موضوع مقابله کرده ایم و قطعا در اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان برگزار خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه جشنواره موسیقی نواحی در احیای فرهنگ و همچنین حفظ آداب و رسوم محلی تاثیر گذار خواهد بود، افزود: این جشنواره علاقمندان بسیار زیادی دارد که این امر فرصت خوبی برای جذب گردشگر در زمان برگزاری آن است و امیدواریم این جشنواره به صورت دائمی در استان کرمان برگزار شود.