به گزارش هنرآنلاین، به نقل از کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال؛ آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال صبح روز شنبه 20 آبان ماه، با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه امروز بی تردید فعالان عرصه رسانه های دیجیتال طلایه داران و خط نگه دار جبهه فرهنگ و انسانیت هستند ، گفت: در حوزه دانش دیجیتال ، فضای سایبری جهان سومی را خلق کرده است. اتفاقی که در فضای سایبری پدید آمده آغاز خلق یک انسان و جهان تازه و جدید است. 

وی همچنین به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فضای سایبری اشاره کرد و افزود: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فضای اجتماعی یک فضای رو به رشد غیر قابل توقف است که آخر ندارد و هرچه نگاه می کنی این موضوع یک اول بلاآخر است. 

به گفته صالحی؛ امروز در فضای رسانه های دیجیتال با یک فضای فرا زمانی و فرا مکانی روبرو هستیم و این فرهنگ از تعلق زمان و مکان خارج شده است.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: زمانی که از شبکه های اجتماعی سخن می گوییم به این معنا است که در حال ایجاد هویت های جمعی اجتماعی و تازه و نیز خلق فردیت های تازه ای هستیم. 

صالحی در پایان فعالان فضای مجازی را طلایه داران و پیش قراول خط مقدم جبهه فرهنگ و انسانیت عنوان و خاطرنشان کرد: امید است برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال برای مسوولان عرصه فرهنگ و فعالان در این حوزه شرایط جدیدی را ایجاد کند تا فرصت های این حوزه رابیش از پیش دریابند. 

همچنین سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از سخنان خود با آرزوی نشانه دار شدن تمامی محتواها، گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری، جشن نشان دار شدن سه چهارم محتوای هدف گذاری شده را بگیریم. 

گفتنی است؛ در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با حضور مسئولانی چون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 5 محصول دیجیتالی و فناورانه رونمایی شد.

مجموعه "نرم افزارهای درسا" از جمله این محصولات است که این نرم افزار در راستای فیلتر سازی سایت‌های با محتوای نامناسب برای کودکان اقدام کرده است. برنامه "دنیای درسا" شامل دو اپلیکیشن مجزا برای کودک و والدین است که هر دوی این اپلیکیشن‌ها روی یک گوشی نصب می‌شوند. والدین با نصب این برنامه، زمانی که می‌خواهند گوشی یا تبلت را در اختیار فرزند خود قرار دهند، نسخه کودک را اجرا می‌کنند و کودک از آن پس یک گوشی مدیریت شده با کمترین خطر و ریسک را در اختیار دارد.

"شبکه اجتماعی رسانه" از محصولات موسسه فرهنگی دیجیتال سیما رسانه شهر نیز دیگر محصولی است که در این دوره از نمایشگاه رونمایی شد.این نرم افزار اولین شبکه اجتماعی برپایه خبر است که خدمات متنوع از جمله امکان انتشار ، تکذیب ، رصد و آنالیز اخبار را به رایگان در اختیار اقشار مختلف مردم گذاشته است.

"محصول بازی بال های تاریکی 2" نیز که محصولی از شرکت لکسیپ گیمز است توسط مسوولان حاضر رونمایی شد. بال های تاریک (سینمایی ترین بازی ایرانی) یک بازی ماجراجویانه در سبک اشاره و کلیک است .

"مجموعه کتاب های سواد رسانه ای" از انتشارات پشتیبان و نیز "شبکه اجتماعی فرهنگیار" که توسط شرکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تهیه شده است نیز دیگر محصولات دیجیتال رونمایی شده در آیین افتتاحیه این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال بودند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 20 الی 26 آبان در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.