به گزارش هنرآنلاین، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب، افزود: امیدواریم هم شرایط و هم منابع مالی اجازه بدهد تا این اقدام صورت گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال جشنواره فیلم کوتاه تهران در محیط سینمایی‌تری برگزار می‌شود و این محیط سینمایی به افرادی که به این فضا می‌آیند کمک بیشتری می‌کند تا در محیط فرهنگی به گفت‌و‌گو بپردازند.

 صالحی درباره اهمیت اکران فیلم کوتاه در طول سال و در فضاهای متنوع فرهنگی، گفت: فیلم کوتاه چه در فضای داخلی و چه در فضای بین‌المللی فرصت خاصی برای ما ایجاد کرده و این فرصت روزبه‌روز  رو به افزایش است و افزایش این فرصت در فضای تولید اقتضا می‌کند که در فضای اکران هم تمهیداتی را در نظر داشته باشیم.

صالحی اظهار داشت: فیلم کوتاه به علت محمل‌ها و حامل‌های متنوعی که دارد صرفا به اکران در سالن‌ها محدود نیست بلکه اکران سالن‌ها  یکی از فرصت‌های عرضه و ارائه فیلم کوتاه است و نباید فیلم کوتاه را از اکران در سالن‌های سینما محروم کرد و دیدن‌های جمعی که خود هیجان و جذابیت‌های خاص خودش را دارد را در اختیار فیلم کوتاه نیز قرار داد.

وی گفت: با توجه به قابلیت‌هایی که در فیلم کوتاه پیدا کردیم و جایزه‌های متنوعی که در فضای بین‌المللی داریم و فضایی که در محیط داخلی هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ کیفیت داریم، سازمان سینمایی فکر جدی‌تری درباره نحوه اکران فیلم کوتاه خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انجمن سینمای جوان مسئولیت‌های متعددی دارد و همان‌گونه که از عنوان آن مشخص است، پویش جوانان در سینما را فعال‌تر و زنده‌تر نگه  می دارد. یک بخش این پویش جوانانه در سینما، آموزش است و بخش دیگر آن تولید است؛ آموزش مقدمه تولید است و ما باید به آموزش فکر کنیم، محیط‌های جوان از تولیدات جوانانه سرشار‌تر شود، اتفاقی که خوشبختانه در جشنواره فیلم کوتاه رخ داده است و در سینمای مستند هم این اتفاق افتاده است.

سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.