به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ، حمیدرضا خوشبخت  در گفت و گو با مهر با بیان اینکه یازدهمین جشنواره سراسری داستان نویسان روزهای هفتم تا نهم آذرماه امسال در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه برگزار می شود، گفت: مقدمات برگزاری این دوره از جشنواره از مهرماه سال گذشته آغاز شده است.

وی عنوان کرد: پس از اطلاع رسانی گسترده از طریق حوزه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، انجمن های فرهنگی و ادبی و رسانه های دیداری، شنیداری و مجازی، در مجموع یک هزار و ۶۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی اضافه کرد: از مجموعه آثار ارسالی  ۷۶۳ داستان کوتاه، ۹۸ داستان کودک و نوجوان و ۲۷ مقاله به زبان فارسی و ۱۳۷ داستان کوتاه، ۲۷ داستان کودک و نوجوان و ۱۶ مقاله به زبان کردی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه با اشاره به اینکه توسط هیئت داوران مرحله بازخوانی آثار ۵۳۵ اثر انتخاب شده است، بیان کرد: ۳۶۰ داستان کوتاه، ۴۵ داستان کودک و نوجوان و ۲۵ مقاله در بخش فارسی و ۷۰ داستان کوتاه، ۲۰ داستان کودک و نوجوان و ۱۵ مقاله در بخش کردی از سوی این داوران به مرحله مسابقه راه پیدا کردند.

خوشبخت ادامه داد: ناصر یزدانی، مراد اعظمی، امجد غلامی، امید رحمانی، عزیز محمودپور، آیت دولتشاه، فؤاد جهانی و یونس رضایی داوران مرحله بازخوانی این دوره از جشنواره هستند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره چهره های فاخر عرصه ادبیات داستانی فارسی و کردی در کشور و همچنین نویسندگان برجسته ای از تاجیکستان و کردستان عراق حضور پیدا می کنند.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه اقامتی، رفاهی و خدماتی برای مهمانان این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: تمهیدات لازم برای اسکان حدود ۱۵۰ نفر شامل مهمانان خارجی و داخلی، شرکت کنندگان، داوران و خبرنگاران رسانه های جمعی انجام شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه به برنامه های جنبی این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: علاوه بر بخش مسابقه و خوانش آثار، برنامه های جانبی شامل نقد آثار، گفتمان های ادبی، پرسش و پاسخ و کارگاه های تخصصی آموزش داستان نویسی با حضور اساتید برجسته این حوزه نیز برگزار خواهد شد.

خوشبخت عنوان کرد: یکی از اهداف و برنامه های مهم جشنواره یازدهم، ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری داستان نویسان کشور در بانه است که امسال از سوی فرماندار شهرستان بانه، مسؤلان فرهنگی و انجمن ادبی این شهرستان به طور جدی پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است، نخستین جشنواره داستان نویسان بانه با حضور چهار استان شامل تهران، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان در سال ۷۸ برگزار شد و جشنواره های بعدی در سال های ۷۹، ۸۰، ۸۱ و ۸۲ با شرکت استان های شمال غرب، غرب و تهران و در سال های ۸۳، ۸۴، ۸۵، ۸۹ و ۹۱ با حضور داستان نویسان استان های سراسر کشور برگزار شده است .