به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ رضا رضایی بابیان اینکه این جشنواره در دو بخش موضوعی اصلی و جنبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: آثار در بخش اصلی با موضوع آزاد و در بخش جنبی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، شهدای مدافع حرم و ادبیات پایداری پذیرفته می‌شود.

وی قالب‌های شعری برای ارسال آثار به این جشنواره را دوبیتی، رباعی فارسی، مفردات و تک‌بیتی، طرح و سگانی، سه خشتی، رباعی و دوبیتی کرمانجی و قالب‌های کوتاه ترکی، ترکمنی و تاتی برشمرد.

معاون امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در هر یک از بخش‌های شعر سپید، کلاسیک و بومی سه برگزیده و در بخش‌های نوقلم و جنبی دو برگزیده معرفی خواهند شد.

رضایی جوایز برگزیدگان بخش های شعر سپید، کلاسیک  و بومی، چهار میلیون ریال و بخش‌های نوقلم و  جنبی را دو میلیون ریال اعلام کرد.

وی گفت: این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان و شورای شعر استان برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را تا پایان روز ٢٥ آبان ماه به دبیرخانه جشنواره مذکور به نشانی آشخانه، خیابان پاسداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و  سلمقان ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٥٨٣٢٩٢٠٩٩٩ تماس حاصل کنند.

اختتامیه دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی ۹ آذرماه امسال در شهرستان مانه و سملقان  برگزار می‌شود.