به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، نیره کاشی در گفت و گویی افزود: با برگزاری این ١٣ دوره جشنواره ملی داستانهای رضوی بیش از ٩ هزار و ٦٥٠ اثر داستانی توسط نویسندگان استانهای مختلف تولید و ارائه شده است.

وی با تاکید بر اهمیت این جشنواره در جذب نویسندگان به فرهنگ رضوی و ارائه آثار داستانی، در این خصوص تاکید کرد: فعالیت این جشنواره موفق شده است موجی از داستان نویسی با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ رضوی در ایران اسلامی ایجاد نماید.

کاشی استقبال نویسندگان و دوستداران فرهنگ رضوی را از این جشنواره سالانه رو به رشد دانست و گفت: این جشنواره از سال ٨٤ با حضور ٦٨ نویسنده به میزبانی سمنان آغاز به کار کرد که در دوره اول ١١٧ اثر به دبیرخانه رسیده بود.

وی متذکر شد: این جشنواره در دور اول تنها در بخش داستان کوتاه اجرا شد و از دوره هفتم دو بخش داستان کوتاه کوتاه و بلند نیز به آن افزوده شد.

وی گفت: این جشنواره در دوره سیزدهم شاهد رشد چندین برابری نسبت به دور اول بود به طوری که یک هزار و ٢٠٥ نویسنده یک هزار و ٧٧٤ اثر را به دبیرخانه جشنواره ملی داستانهای رضوی ارسال و مورد داوری و ارزیابی قرار گرفت.

مسوول دبیرخانه دائمی جشنواره ملی داستانهای رضوی، استقبال و مشارکت گسترده نویسندگان از این جشنواره را نشان از موفقیت در جذب نویسندگان و ترویج فرهنگ رضوی از طریق داستانهای مرتبط دانست و گفت: برای توسعه فنون نویسندگی نیز این دبیرخانه همه ساله کارگاههای داستان نویسی را در استان سمنان برگزار می کند.

جشنواره ملی داستانهای رضوی در بخش های مختلف داستان کوتاه، کوتاه کوتاه و بلند و رمان برگزار می شود که بخش رمان آن به صورت دوسالانه انجام می شود.

این جشنواره دارای بخش های جنبی نیز است که امسال کرامت انسانی و حادثه قطار مسافری از بخش های ویژه آن بود.

چاپ و انتشار ٩ جلد کتاب حاوی داستانهای برگزیده این جشنواره از دیگر دست آوردهای جشنواره ملی داستانهای رضوی بوده است.