به گزارش هنرآنلاین، حسین مسگرانی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: زبان بلوچی و گویش سیستانی به دلیل برگزاری این کنگره در سیستان و بلوچستان مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: ترویج و توسعه وفاق و همدلی برای تقویت پیوند میان پیروان مذاهب اسلامی و معرفی مشترکات در گستره ایران و جهان اسلام، تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

وی گفت: علاقه مندان تا 15 آبان فرصت دارند آثار خود را در 2 بخش شعر نو و کلاسیک با موضوعات از "شبانی تا شبانه های عروج"، "شرح درد اشتیاق"، "مهربان باشیم"، "وحدت و برادری" و "منادی عدالت و آزادی" به دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی (ص) به آدرس زاهدان، بلوار خرمشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان یا نشانی الکترونیکی payambarmehrabani@mihanmail.ir ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای شرکت کنندگان در هر بخش از کنگره، ارسال حداقل سه شعر و حداکثر 50 بیت الزامی است و آثار راه یافته به دیگر جشنواره های ادبی در این کنگره پذیرفته نمی شود.

مسگرانی افزود: این کنگره همزمان با هفته وحدت در زاهدان برگزار می شود و آثار برگزیده زبان های فارسی، انگلیسی، بلوچی، ترکی، کردی، عربی، ترکمن، پشتو، اردو و گویش سیستانی در 2 بخش کلاسیک و سپید به صورت مجزا داوری و از نفرات اول تا سوم هر زبان و بخش تجلیل خواهد شد.

وی با تاکید بر انجام فعالیت های فرهنگی در حوزه وحدت اسلامی، گفت: برگزاری کنگره شعر پیامبر مهربانی(ص) به عنوان یک اقدام بزرگ فرهنگی با هدف تقویب وحدت و برادری در جهان اسلام برای دومین سال متوالی با دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شعرای برتر کشوری به میزبانی زاهدان برگزار می شود.

در پایان این نشست از پوستر فراخوان این کنگره بین المللی رونمایی شد.