به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، روز گذشته مدیر کل هنرهای نمایشی ، دبیر هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی و مدیر امور جشنواره های اداره کل هنرهای نمایشی در جلسه ای با دبیر جشنواره سیاه بازی مازندران درباره اهمیت، اقدامات و برنامه های این جشنواره به گفت و گو نشستند.

جونیان در ابتدا گزارشی از روند برگزاری سومین دوره جشنواره سراسری نمایش های سنتی سیاه بازی که به میزبانی استان مازندران درشهرستان ساری برگزار شد را ارائه داده و از اهمیت و جایگاه نمایش سیاه بازی و ارتباط مردم با این گونه نمایش ها صحبت کرد.

وی از همکاری صمیمانه آقای شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی و همچنین داوود فتحعلی بیگی  دبیر دوره هجدهم جشنواره آیینی سنتی به خاطر حمایت ها و رهنمودهایشان در هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره تقدیر و تشکر کرده و با اشاره به حمایت شهردار ساری ، دکتر عبوری و اعضا شورای اسلامی شهر ساری طی سه دوره برگزاری جشنواره ، گفت: این عزیزان همواره یار و همراه ما بودند تا این رویداد مهم فرهنگی و هنری در مرکز مازندران به نحو احسن برگزار شود.

دبیر جشنواره سیاه بازی در ادامه گفت: یکی ازعزیزانی که دربرگزاری جشنواره کمک حال مابوده مدیرکل ارشاداسلامی مازندران دکترجاودانی بوده اند که از بدو ورود ایشان به استان ، بعد از 7سال توقف این جشنواره انگیزه مان چندین برابر شده و توانستیم این کاربزرگ را انجام بدهیم امیدواریم این حمایت ها همچنان ادامه داشته باشد.

در ادامه مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره به ویژه دبیر آن، گفت: استان مازندران از پتانسیل خوبی در این زمینه برخوردار است و خوشحالیم که طی سه دوره از برگزاری جشنواره سیاه بازی الحمدالله حرکتی در کشور به وجود آمده که هنرمندان وپیشکسوتان نمایش های روحوضی و سیاه بازی به انگیزه این جشنواره دور هم جمع شده تا این هنرمردمی و ایرانی زنده بماند.

مدیر کل  هنرهای نمایشی با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایش های آئینی و سنتی به ویژه سیاه بازی گفت: اینگونه نمایش ها بخاطر مردمی بودن در بین آحاد مردم جایگاه ویژه ای داشته اند که باید با تولید آثار نمایشى کیفى و مبتنى بر اصول نمایشهاى ایرانى و در نظر گرفتن شئون اخلاقى  احیا شود.

 مدیرکل هنرهاى نمایشی درپایان برای هر چه بهتر برگزار شدن چهارمین جشنواره سیاه بازی درمازندران پیشنهاد شورای سیاستگذاری این جشنواره را داد که مقرر شد جلسه این شورا با حضورمدیرکل هنرهاى نمایشی اقای دکترفتحعلی بیگی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیران ارشد استان مازندران در ساری برگزار شود.

در ادامه این جلسه آقایان داودفتحعلی بیگی وحاجیان ضمن استقبال از این جشنواره، پیشنهادات خود را ارائه دادند که قرار شد از سوى دبیرخانه چهارمین جشنواره در استان مازندران پیگیری شود.

از پیشنهادات اصلى این نشست برگزارى مسابقه نمایشنامه نویسی بامضمون سیاه بازی بود که مقرر شد از سوى دبیرخانه جشنواره طرح و فراخوان این مسابقه آماده و اعلام شود.