به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در استانداری گیلان با بیان اینکه کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس استان از ۱۱ دستگاه اجرایی تشکیل شده است، گفت: هر دستگاهی دارای برنامه‌های شاخص در این ایام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای پنج برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، اذعان کرد: شاخص ترین این برنامه‌ها برگزاری همایش بزرگ روحانیت و دفاع مقدس است.

فاضلی از اجرای ۱۸ ویژه برنامه در بخش خبری، صدا و سیما خبر داد و گفت: فیلم مستند دفاع مقدس نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه ها نمایش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت متمرکز بر محلات شهر است ،اذعان کرد: به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان مشق ایثار و کربلا و شب شعر دفاع مقدس  در گیلان اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اجرای نمایش خیابانی به همت حوزه هنری استان در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: نمایش صحنه ایی "رقص روی یک پا" در رشت اجرا می شود.

وی برگزاری نشست کتابخوان ویژه دفاع مقدس را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: همچنین دانشگاه گیلان مسابقه داستان کوتاه ۲۰ کلمه ایی دفاع مقدس را برگزار خواهد کرد.

فاضلی با اشاره به اجرای ۷۵ ویژه برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همزمان با هفته دفاع مقدس، بیان کرد: برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در ۱۳ شهرستان، اجرای نمایش خیابانی در ۶ شهرستان، برپایی شب شعر و خاطره در هشت شهرستان از اهم این برنامه هااست.

وی از اکران فیلم دفاع مقدس در پنج شهرستان خبر داد و گفت: تجلیل از شهدای مدافع حرم، برگزاری نشست تخصصی هنر و دفاع مقدس از دیگر برنامه های این اداره کل در گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.