به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ،عیسی فلاحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان از برگزاری سومین جشنواره موسیقی لیلاخ در روزهای ٢٢ و ٢٣  شهریور ماه در شهرستان دهگلان خبر داد.

وی افزود: با توجه به سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاییزسال ٩٥ به شهرستان دهگلان و قول مساعد ایشان مبنی بر دایمی شدن دبیرخانه این جشنواره در دهگلان این امر در سال جاری محقق شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دهگلان گفت: با پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ردیف اعتباری برای جشنواره در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است و هرساله در فصل تابستان برگزار خواهد شد.

فلاحی دبیر سومین جشنواره موسیقی لیلاخ هدف از برگزاری چنین جشنواره ای در دهگلان را زنده نگه داشتن فرهنگ کهن منطقه لیلاخ به ویژه موسیقی فولکلور کردی در این منطقه و همچنین تمایل و استقبال بی نظیر مردم دهگلان در دو دوره گذشته و افزایش شور و نشاط اجتماعی عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان افزود: امسال سعی شده برنامه در وضعیت کیفی مناسبی نسبت به دوره های گذشته برگزار شود.

وی ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فرماندار دهگلان، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل ورزش و جوانان، شورای شهر و شهرداری دهگلان از حمایتهای آنان جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه در تاریخ یاد شده قدردانی کرد.