به گزارش هنرآنلاین، مدد سمندری معاون فرماندار اهر در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران، اظهار داشت: شهرستان اهر زادگاه میرزا طاهر قراجه داغی بنیانگذار هنر نمایشی ایران است شهرستانی که به داشتن مفاخر مفتخر است.

وی افزود: زمانی مشکلات عرصه فرهنگ و هنر قابل حل خواهد بود که هم هنرمندان و هم مسئولان با عشق و علاقه در این راه قدم برداشته و تلاش کنند.

سمندری با قدردانی از تلاش های دست اندرکاران جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران، ادامه داد: شهرستان اهر در حالی از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران میزبانی می کند که امکانات اندکی دارد ولی سطح برگزاری واقعا بسیار خوب است.

معاون فرماندار اهر با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با علاقه ای که هنرمندان دارند برگزار می‌شود، گفت: ما نیز در کنار هنرمندان برای اختصاص بودجه جهت تامین نیازهای این جشنواره تلاش می کنیم.

وی احداث خانه تئاتر و محل استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را در شهرستان ضروری دانست و اظهار کرد: با احداث خانه تئاتر و امکانات زیر بنایی بخش عمده ای از مشکلات هنرمندان این عرصه حل می‌شود.

سمندری با تاکید بر این‌که فرهنگ و هنر ایران اسلامی با ایثار و شهادت آمیخته است، خاطرنشان کرد: شهرستان اهر شهدای هنرمندی چون شهید فتاح دارد که با داشتن آنها به خود می بالد.

ضرورت احداث خانه تئاتر در اهر

احمد رجب پور نیز در این  آیین اظهار داشت: این دوره جشنواره با ارسال ۲۰۰ اثر از ۲۳استان به دبیرخانه دائمی این جشنواره برگزار شد.

وی افزود: با ارسال آثار به دبیرخانه و بازبینی توسط هیئت داوران تنها ۲۳ اثر از ۱۱ استان و ۱۴ شهرستان توانستند به یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر راه یابد.

وی یکی از اقدامات خوب یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارسباران را واگذاری دبیری این جشنواره به شهرستان اهر عنوان کرد و یادآور شد: با تصمیم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی دبیری جشنواره به اهری ها واگذار شد و این تصمیم به منزله شکستن سنت تمرکزگرایی است.