بە گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاە اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، روز دوشنبە۲۳مردادماە ۹٦ مراسم افتتاحیە نمایشگاە نقاشی متحرک شدە کودکان کاری از خبات شاهویی با همکاری ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی در نگارخانەی تالار وحدت مهاباد، برگزار شد.

مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در حاشیە این مراسم گفت: بهترین جایگزین و راه مقابلە با تهاجم فرهنگی و سرگرمی کودکانمان بە بازی های رایانەای استفادە از آثار این چنینی هنرمندان کشورمان است.

‌‌‌خبات شاهویی در مورد اهداف این نمایشگاە اظهار کرد: آنچە در نقاشی کودکان برای من بە عنوان یک نویسندە و انیماتور مهم است تغییر حالت نقاشی کودکان و رسیدن از ناخوداگاهی بە آگاهی است.

وی در این بارە افزود: کودک با دیدن رویای متحرک شدە خود چە بسا این بار آگاهانە بە دنبال موضوع و سوژە بگردد و همین آگاهی تخیل را همچون مدیری دانا بە ترسیم و انتخاب دقیق تر خطوط، رنگ و سوژە سوق می دهد.

این هنرمند انیماتور در آخر اضافە کرد: با افتخار اعلام می دارم کە تلفیق نقاشی کودک با قصەپردازی و سرایش شعر و با وفاداری بە اصل آن، با چنین تیراژی و با در نظر گرفتن اصول ادبیات کودکان و نوجوانان در شکل استاندارد خود برای اولین بار در جهان توسط اینجانب عرضە شده است کە متشکل از ٥۱ تابلو و ٤٥ انیمیشن است.

لازم بە ذکر است این نمایشگاه از ۲۳  لغایت ۲۹ مردادماه در نگارخانە تالار وحدت مهاباد دایر است.