سرویس استان های هنرآنلاین: هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی به افتخار ایثار و فداکاری شهید مدافع حرم، محسن حججی گرد هم آمدند تا به مدت یک هفته در کافه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، چهره این شهید حوزه فرهنگ و ادبیات را نقش بزنند.

بهزاد مریدی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در جمع هنرمندان طراح و نقاش عرصه هنرهای تجسمی فارس که در حال خلق اثر چهره شهید مدافع حرم محسن حججی بودند؛ گفت: این شهید حوزه فرهنگ و ادبیات در ترویج و تبلیغ کتاب فعال بود و در مدرسه‌ها به تبلیغ کتاب می‌پرداخت و از زمره پیشگامان معرفی کتاب در کشور محسوب شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: شهید مدافع حرم محسن حججی که این روزها شهادت مظلومانه‌اش تیتر رسانه‌های داخلی و خارجی است تنها در عرصه دفاع نام‌آور نبود، این شهید والامقام پیش از حضور در جبهه نبرد با تروریست‌های تکفیری، مدتی به کار کتاب‌فروشی و فعالیت در عرصه نشر، همت گماشته بود.

مریدی اظهار داشت: شهید محسن حججی، شهید مدافع حرم که مظلومانه به دست گروهک تروریستی تکفیری داعش به شهادت رسید، پیش‌تر در عرصه نشر و کتاب نیز نام‌آور بود. تجربه همکاری با موسسه های نشر و کتابشهر ایران از جمله فعالیت‌های فرهنگی در کارنامه زندگی باعزت این شهید والامقام است.

برپایه این گزارش، هنرمندان حاضر در این رویداد نقاشانه که به یاد جوانمردی و از خودگذشتگی شهید محسن حججی دست به بوم و رنگ شدند، هریک در نقطه ای مشترک هستند و آن هم تصویری از حس و حالی است که شهید برای رفتن به معراج از خود به جای گذاشته است؛ از این روست که مارال جوانمرد می گوید: نقاشی با تکنیک مدادرنگ و پاستل را به پاس ایثار شهید محسن حججی برگزیده ام. همچنین آرزو پانی نقاش جوان هم با تکنیک های مختلف مدادرنگ و کنته برای بزرگداشت شهید حججی نقاشی کرد.

ماهان یوسفی که از تکنیک گچ پاستل و مدادرنگ بهره برده معتقد است: برای اینکه پرتره شهید حججی را خلق کنم نیاز به حس و حالی دارم تا درک آن لحظه به مخاطب به خوبی انتقال یابد. نقاش دیگری که به کشیدن تصویر شهید می پردازد، مریم صادق زاده است که با تکنیک مداد رنگ تصویری خلاقانه از محسن حججی ارایه کرد.

از سویی محمد فرمانی دیگر نقاش و مجسمه ساز حاضر در این رویداد هنری هم می گوید: در خلق پرتره شهید از تکنیک مدادرنگ استفاده کردم. البته این کار ممکن است یکی، دو روز به درازا بکشد.

محمدعلی عباسی هم در این رویداد از سبک طراحی با مداد و سیاه قلم استفاده کرده است. وی پیرامون طراحی چهره توضیح داد: در طراحی چهره شبیه سازی از اهمیت برخوردار است تا حس و حال آن به بیننده منتقل شود.

این نقاش جوان در ادامه گفت: تباین بین سفیدی کاغذ و سیاهی ذغالی که مورد استفاده قرار می گیرد، حس و حالی که از چهره درک می کنیم را به بیننده منتقل می سازد.

الهه بهرامی