به گزارش هنرآنلاین، ملانوروزی در مراسم نمایشگاه "خورشید ولایت" در مشهد طی گفت وگو با ایرنا، افزود: دولت در حوزه هنرهای تجسمی نقش سیاستگذاری و حمایتهای کلی دارد و شرایط مناسبی را برای توسعه زیرساختها فراهم می کند. 

وی حضور بخش خصوصی را نیز برای توسعه زیرساختها در حوزه نگارخانه ها ضروری توصیف کرد و گفت: دولت امکانات و تسهیلات مناسبی را در اختیار فعالان ساخت نگارخانه در سراسر کشور قرار می دهد. 

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت به هیچ وجه در حوزه سلیقه و زیباشناسی دخالت نمی کند بلکه تلاش دارد شرایط بهتری برای هنرمندان هنرهای تجسمی فراهم شود. 

وی به فعالیت 400 نگارخانه در سطح کشور اشاره و بیان کرد: نگارخانه های بخش خصوصی ارتباط مناسبی با مخاطبان ایجاد کرده اند تا بتوانند علاوه بر نمایش آثار هنرمندان زمینه فروش آنها را نیز فراهم کنند. 

او همچنین گفت: خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه منور رضوی، کتابخانه و موزه آستان قدس دارای ظرفیتهای بسیار ارزشمندی در حوزه هنرهای تجسمی است؛هنرمندان این استان در سطح کشور سرآمد هستند. 

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاههایی می تواند زمینه بسیار مناسبی برای فعالیتهای هنری فراهم کند تا مردم بیش از پیش با فعالیتهای هنرمندان آشنا شوند. 

نخستین نمایشگاه برگزیده آثار ادوار گذشته جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با عنوان "خورشید ولایت" روز پنجشنبه 12مردادماه طی مراسمی در مشهد گشایش یافت؛ در این چارچوب 50 اثر برگزیده ادوار گذشته جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در محل نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام به نمایش درآمده است.