به گزارش هنرآنلاین، نمایش عروسکی "محله گل و قندون" از اواخر مردادماه در همدان به روی صحنه می‌رود، داستان این کار عروسکی توسط هادی لایقی و رضا پورخسروی نوشته شده است.

در همین رابطه کارگردان این نمایش اظهار کرد: با توجه به طی مراحل صدور مجوز نمایش آن، این اثر از اواخر مردادماه در مجموعه تئاتر شهر همدان در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی روی صحنه می‌رود.

 هادی لایقی با تاکید بر اینکه نمایش "محله گل و قندون" مخصوص کودکان و نوجوانان است، گفت: داستان این نمایش به حرفه پاکبانان زحمتکش جامعه می‌پردازد که در آن، آقای پاکبان از شغلی که دارد کلافه شده و با ورود مجری تلویزیون به حوزه کاری او و با نمایش گزارش‌های شهری که از مشاغل مختلف تهیه و پخش می‌شود، این آقای پاکبان هم با دیدن هر گزارشی به رویا می‌رود و خود را در جایگاه همان افراد گزارش و شغل معرفی شده به رویا می‌پردازد که ... .

وی افزود: این نمایش برگرفته از ضرب‌المثل "هر کسی را بهر کاری ساختند" است که کارگردان به شیوه رومیزی و تکنیک عروسک‌گردانی بن راکو، میله‌ای و دستکشی و با ٦ صحنه طراحی شده و مخاطب در این ٦ صحنه به کلیات نمایش آموزش تفکیک زباله، بازیافت و زیباسازی شهر می‌پردازد.

کارگردان نمایش محله "گل و قندون" گفت: عروسک‌گردان‌های این کار فاطمه طاهری ساجد، مهری آذیش، مرضیه آذر، مینا انتظام و ملیکا محمدی هستند و محمد نظری (دستیار کارگردان)، حجت محمدی (فضاسازی و ایده‌پردازی)، حمید ترابیان و علی گنجه‌ای ( طراح دکور و آکساسوار) و امین خوشبخت (مدیر صحنه و سرپرست) نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه زیبا عبدی به عنوان مشاور حوزه کودک و نوجوان در این کار با گروه همکاری دارد، به معرفی دیگر عوامل این نمایش پرداخت و ادامه داد: هنرمندان دیگری همچون نرگس ویسی (عروسک‌ساز)، مهدی فتحی (آهنگساز)، محمدصالح کشاورز (نور و صدا) ، نسیم پورزمانیان (نقاش و طراح ) و سحر مهربان و یگانه قسمتی هم به عنوان عوامل صحنه با مجموعه همکاری دارند.