به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، بهنوش سقایی در جلسه رونمایی کتاب "مهمان می‌آید"، اظهار کرد: این دومین کتابی است که از من به چاپ می‌رسد و سابق بر این کتابی با عنوان "اتاق سابق من" و ۱۵ داستان دیگر که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه بود در سال ۹۳ به چاپ رسید. 

وی ادامه داد: این کتاب نیز که سه سال بعد از کتاب سابقم به چاپ می‌رسد یک داستان بلند است که تم اجتماعی با جنبه‌های تربیتی و روان‌شناسی دارد. 

سقایی با اشاره به اینکه ماجرای داستان رویارویی یک فرد با خود است، گفت: این کتاب ماجرای یک زن ۴۰ ساله است که در تولد ۴۰ سالگی‌اش بنا به مسائلی که برایش پیش می‌آید مجبور به پاسخ دادن به برخی از سئوالات زندگی‌اش می‌شود و طی این رویارویی خاطرات تمام ۴۰ ساله‌اش دوره می‌شود و در پایان به نتیجه می‌رسد که به سئوالاتی که باید جواب می‌داده است، به نحوی قبلاً جوابش را داشته است. 

سقایی افزود: چندین سال قبل کتاب‌های داستان تیراژ بالاتری داشتند، به طوری که به سه‌هزار تیراژ می‌رسید اما اکنون ناشرها تعداد این تیراژ را پایین آورده‌اند و برخی نیز اذعان می‌دارند که بعد از فروش تعداد انگشت‌شماری که به چاپ می‌رسانند حاضر به چاپ کتاب در تیراژهای بالاتر هستند. 

نویسنده کتاب اتاق سابق من و ۱۵ داستان دیگر با اشاره به اینکه باید در زمینه کتابخوانی فرهنگ‌سازی شود، گفت: پیش از این من گوشه و کنار چیزهایی می‌نوشتم اما بعد از مدتی تصمیم به چاپ آثارم گرفتم و دوست داشتم در شهری که زندگی می‌کنم به عنوان نویسنده شناخته شوم. 

این کتاب توسط نشر اتاق آبی به چاپ رسیده است و طراحی جلد آن را لی‌لی فرهادی به عهده داشت.