به گزارش هنرآنلاین، به نقل از تئاتر مازندران، این نمایش قرار است به مدت ١٥ شب و هر شب از ساعت ٢٠:٣٠ در ساری اجرا شود.

"فندق شکن" حاصل بیش از یک سال فعالیت کارگاهی هنرجویان گروه تئاتر "قطره" است که زیر نظر حمیدرضا برزگر فعالیت‌ هنری خود را آغاز کردند و پس از طی دوره‌های لازم آموزشی، برای بازی در این نمایش انتخاب شدند.

علی احمدی، ماهان طالبیان، بیتا جمشیدی، ملیکا حسنی، روجا دولتخواه و پویان بخشیان هنرجویان کارگاه تئاتر برزگر هستند که در این نمایش همراه با لیلا پیام و باقر یحیی‌نژاد به ایفای نقش می‌پردازند.

کارگردان "فندق شکن" گفت: فرآیند تولید و تمرین این نمایش از اواسط بهمن سال گذشته با ترکیبی از بازیگران باسابقه و هنرجویان گروه تئاتر "قطره" آغاز شد.

حمیدرضا برزگر درباره بازیگران نمایش اظهار کرد: بازیگران این نمایش از هنرجوهای خودم هستند که معتقدم نخستین تجربه روی صحنه رفتنشان با توجه به بازی‌هایی که در تمرین داشتند، بسیار با کیفیت خواهد بود. شاید بسیاری از تماشاگران به خاطر کیفیت بالای بازی این هنرپیشه‌ها نپذیرند که این اجرا، نخستین بازی آن‌ها روی صحنه است. خوشبختانه این بازیگران آنقدر با استعداد هستند که توانستند نظر بسیاری از دوستانم که برای کارگردانی مشاوره‌هایی می‌دادند را نیز جلب کنند.

وی افزود: همیشه گفته شده که مازندران پر از استعدادهای هنری و به ویژه تئاتری است و این امر در "فندق شکن" خود را نشان خواهد داد. به اعتقاد خودم و بسیاری از دوستانم، با اجرای "فندق شکن" دست‌کم دو هنرپیشه خوب به تئاتر استان معرفی می‌شود. هر چند معتقدم همه این بچه‌ها سطح خیلی خوبی دارند.

این هنرمند تئاتر استان خاطرنشان کرد: به نظرم یکی از ضعف‌های تئاتر مازندران در حال حاضر تکرار شدن بازیگران در نمایش‌های مختلف است که این امر با استعدادیابی و اعتماد به چهره‌های جدید قابل برطرف شدن است. من هم در تولید این نمایش به این موضوع توجه ویژه‌ای داشتم و سعی کردم در کنار تولید نمایش، گامی هر چند کوچک برای نسل‌سازی در تئاتر مازندران بردارم.

کارگردان نمایش "فندق شکن" درباره نمایشنامه با بیان این‌که "فندق شکن" یکی از کارهایی است که در آن توجه ویژه‌ای به حوزه نوجوانان دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: این نمایش به عنوان یکی از آثار شاخص نمایشی حوزه کودک و نوجوان مورد توجه بسیاری از کارشناسان این حوزه بوده است. البته نخستین بار است که "فندق شکن" در مازندران تولید و اجرا می‌شود. نمایشنامه با کیفیتی است و سعی شده بازی و طراحی مناسبی هم در اجرا به کار گرفته شود. فکر می‌کنم با تیم خوبی که داریم و مشاوره‌های خوبی که گرفتم جزو نمایش‌هایی باشد که مورد استقبال خوب خانواده‌ها قرار گیرد.

برزگر گفت: در این کار خیلی به رنگ توجه شده است. ریتم حرکت بچه‌ها نیز خیلی زیر ذره‌بین قرار گرفت تا نمایش جذابیت بیشتری داشته باشد. تلاش شده تا نوآوری‌هایی در طراحی کار داشته باشیم و به جزییات تا حد زیادی توجه کنیم. مثلا کم پیش آمده در مازندران برای نمایش روی کفش هم کار کنند. ولی ما در کنار این‌که خیلی برای لباس‌های نمایش وقت گذاشتیم، برای بازیگران بسته به نقش و شخصیت نمایشی کفش ویژه هم دوختیم.

وی افزود: معتقدم در بسیاری از نمایش‌های کودک و نوجوان که امروز شاهد آن هستیم، جای برخی نوآوری‌ها خالی است. با وجود زحماتی که همکاران ما برای تولید این نمایش‌ها می‌کشند، برخی تکرارها در بعضی از نمایش‌های این حوزه دیده می‌شود که در درازمدت می‌تواند به تئاتر کودک و نوجوان در مازندران آسیب برساند. ما باید در نمایش کودک و نوجوان که برای بچه‌های امروز تولید می‌کنیم به درامی مدرن برسیم. 

برزگر اظهار کرد: از همه خانواده‌ها دعوت می‌کنم که در این ١٥ شب برای حضور در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برنامه‌ریزی کنند و پای نمایش "فندق شکن" بنشینند. این حضور هم می‌تواند فرزندان آن‌ها را با هنر نمایش آشنا کند و هم انگیزه‌ای برای این هنرمندان نوپا شود تا مسیر فعالیت هنری را با جدیت بیشتری ادامه دهند.