به گزارش هنرآنلاین،  محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان کرمان که  در نشست خبری  و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کرمان سخن می گفت،افزود:جشنواره خوشنویسی در ٢ بخش آزاد و دانشجویی و در رشته های نستعلیق و شکسته نستعلیق برگزار می شود.

وی ادامه داد: موضوع دومین جشنواره خوشنویسی کرمان به دلیل تعلق خاطر مردم این استان و همچنین نامگذاری ١٧ دی ماه به نام خواجوی کرمانی، اشعار این شاعر پرآوزاه اهل کرمان قرار داده شده است.

علیزاده با بیان اینکه ٩٦ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان رسیده است ، گفت: آثار ٣٦ خوشنویس به مرحله نهایی راه پیدا کرده که به سه نفر برتر در بخش نستعلیق و سه نفر در بخش شکسته نستعلیق جوایزی اعطا می شود.

وی گفت: ١٦٠ خوشنویس ممتاز و ٢٠٠ هنرجوی خوشنویسی دوره عالی و پنج استاد و پیشکسوت دارای مدرک خوشنویسی عالی در استان کرمان فعالیت می کنند

علیزاده با اشاره به اینکه پنج  نفر در استان کرمان دارای مدرک استادی خوشنویسی هستند؛ در این زمینه از استادانی همچون  میرزایی، مؤدب، طالبی، ایزدخواه، و منتصری نام برد و تصریح کرد: استاد ملک زاده نیز از افتخارات استان کرمان و از بهترین شکسته نویس های ایران هستند که در روز جشنواره هم حضور خواهد داشت.

وی  افزود.: ١٧ آموزشگاه آزاد خوشنویسی در استان کرمان فعال است که هفت آموزشگاه در شهر کرمان و سایر آموزشگاه ها در دیگر شهرستان های این استان فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: این استان از نظر کمی در بخش خوشنویسی جزو استان های برتر است؛ اما در بخش کیفیت جایگاه لازم را ندارد و برای ارتقای سطح خوشنویسی این استان نیاز به فعالیتهای فراگیر تر از جمله برگزاری جشنواره ، مسابقات و برپایی کارگاه های اموزشی وجود دارد.

وی تاکید کرد: واگذاری امور فرهنگی و هنری به موسسات و آموزشگاه های آزاد هنری یکی از سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و انجمن خوشنویسان فقط کیفیت کار را کنترل می کند.

علیزاده گفت: چهار شعبه انجمن خوشنویسی شورایی در شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان و زرند فعالیت دارد و شهرستان های بم و راور نیز در مرحله تشکیل شورای خوشنویسی برای تشکیل این انجمن قرار دارد و در سایر شهرستان های استان نیز اساتید خوشنویسی حضور پیدا می کنند.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره خوشنویسی در رفسنجان، افزود: گستردگی این شهرستان و ظرفیت های این شهر در حوزه هنرهای تجسمی و خوشنویسی از دلایل برگزاری جشنواره در این شهر است که امیدواریم با همت هنرمندان و مسئولان به خوبی برگزار شود.

علیزاده با اشاره به تجربه موفق برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان، تاکید کرد: کرمان ظرفیت های بسیار بزرگی برای برگزاری رویدادهای هنری دارد که با اجرای آن ضمن نشاط و شادابی جامعه در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.