به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، آنیتا مظفری معاون فرهنگی اداره کل گفت: ١٨ تیر ماه به مناسبت سال روز درگذشت نویسنده شهیر مهدی آذریزدی، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با تایید مصوبه شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است.

وی توجه و اهمیت به ادبیات کودک و نوجوان در بین مسئولین و والدین را دارای جایگاه ویژه دانست و اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه ها ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی کودکان و نوجوانان با این فرهنگ است.

مظفری در پایان به شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران اشاره کرد و افزود: کودکان باید از دوران کودکی با کتاب انس گیرند و کتاب را دوست داشته باشند و کتاب بخوانند.

نبی فتاحی روانشناس، کارشناس صدا وسیما و مدرس دانشگاه در این همایش گفت: رابطه والدین و فرزندان صرفا نباید مراقبت باشد، تربیت مهم ترین رابطه بین این دونفر است.

وی بیان کرد: ما باید فرزندان مان را طوری تربیت کنیم که در رابطه اجتماعی آنها مشکلی وارد نشود و کودک در جامعه موفق عمل کند.

فتاحی یادآور شد: بهترین زمان جهت یادگیری و تربیت کودک در ١٠ سال اول زندگی است که والدین باید در این دوران مراقب شکل گیری فرزند خود باشند.

بهناز زمانی "خاله بهناز" مجری صدا و سیما در این همایش به اجرای برنامه پرداخت و قصه هایی را با موضوع کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان بیان کرد.

مسابقه کتابخوانی و قصه گویی بین کودکان برگزار شد و به همگی آنها جوایز و کتاب هایی با توجه به رده سنی اهداء شد.

مشاعره و موسیقی از دیگر برنامه های این همایش بود که با استقبال خوبی از طرف کودکان روبه رو شد.

در پایان از تمام کسانی که انجمن مردمی دست های صورتی را مورد حمایت قرار دادند تقدیر به عمل آمد.