به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، فروغ عدالت رئیس انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس شرایط شرکت در جشنواره را برشمرد و گفت: هرعکاس میتواند حداکثر ٥ تک عکس از طریق سایتfarhangfap.ir  آپلود کند، البته اصلاح و ویرایش عکس به صورتی که ماهیت اصلی عکس تغییر نکند، قابل قبول است.

 عدالت پور با تاکید بر اینکه داوری بر روی آثاری انجام خواهد شد که صاحب اثر از طریق سایت فرم شرکت در جشنواره را تکمیل کرده باشد، تصریح کرد: نمایشگاه عکس های برگزیده این جشنواره در تاریخ ٢٨ مرداد ماه سال جاری همزمان با جشن روز جهانی عکاس افتتاح خواهد شد و تا ٢ شهریور ماه ادامه خواهد  داشت.

وی در عین حال افزود: از نفرات برگزیده در تاریخ ٢٨ مرداد ماه سال جاری طی مراسمی تقدیر خواهد شد؛ به ٥ نفر برگزیده، هر نفر یک سکه بهار آزادی، تندیس جشنواره و یک جلد کتاب نفیس  اهدا می شود.

رئیس انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس ادامه داد: ٣ نفر تقدیر خواهند شد که هر کدام ٢٠٠ هزار تومان و لوح تقدیر دریافت می کنند. این درحالی است که به هریک از هنرمندان منتخب، نشان مخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا خواهد شد.

گفتنی است: مهلت ارسال آثار از تاریخ ١٥ تیرماه  سال جاری تا ١٤ مرداد ماه است ودبیرخانه جشنواره ملی "عکس امید" در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس مستقر شد.