به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت با نزدیک شدن به برگزاری ششمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در تبریز از تاریخ 20 تا 23 تیرماه، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برای انجام هماهنگی‌های این سفر برای دومین مرحله با مدیران و مسئولین عالی رتبه استان دیدار و گفت و گو کرد.

 عظیمی با اعلام خبر حضور دکتر محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جمع هنرمندان پیشکسوت حاضر در همایش تبریز گفت: دکتر نوبخت به عنوان میزبان و حامی همایش در جمع پیشکسوتان حضور خواهند یافت و با تلاش‌ها و حمایت‌های چند ساله ایشان شرایط بسیار متفاوتی را برای تکریم هر چه بهتر هنرمندان باسابقه کشور رقم زده‌اند و نقش بسزایی در تقویت موسسه هنرمندان پیشکسوت داشته و دارند.

مدیرعامل موسسه در بخش دیگری از سخنان خود یادآوری کرد: نتیجه این اتفاقات خوب را در حمایت بسیاری از پیشکسوتان از دولت تدبیر و امید شاهد بودیم.

لازم به یادآوری است، طی جلسه‌ای با حضور دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار و داود بهبودی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، گزارش کاملی این همایش از سوی مدیرعامل موسسه ارائه شد.

دکتر جبارزاده نیز در این نشست، ضمن اظهار خوشحالی برای میزبانی شهر تبریز، از هنرمندان به عنوان سرمایه‌های معنوی کشور یاد کرد و بر هماهنگی‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف استان برای برگزاری هر چه بهتر این همایش تاکید کرد.

گفتنی است پیش از این نیز سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برای فراهم کردن مقدمات اولیه این سفر جلسات جداگانه‌ای با داود بهبودی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید شبستری خیابانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی برگزار و خواستار همفکری و مشارکت مسئولین استانی برای برگزاری هر چه بهتر برنامه شد.

ششمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت از روز  سه‌شنبه 20 تا جمعه 23 تیرماه در تبریز و با حضور هنرمندان سرشناس سینما، تلویزیون، تئاتر، موسیقی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، شعر، ادبیات داستانی، هنرهای سنتی و معماری برگزار می‌شود.

طی 5 سال گذشته که از آغاز فعالیت موسسه هنرمندان پیشکسوت، همایش‌های مختلفی در شهرهای آبادان، کوهرنگ، رامسر و کیش (2 مرتبه) برگزار شده است.

موسسه هنرمندان پیشکسوت  از موسسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  است که در اواخر سال 85 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و به دلایلی با 6 سال تاخیر در اواسط سال 91 راه اندازی شده و  دارای 660 عصو در رشته های مختلف هنری می باشد، دارندگان درجه یک هنری در تمامی رشته های هنری که سن آنان از 60 سال گذشته باشد ، با تایید شورای ارزشیابی هنرمندان ، نویسندگان و شاعران کشور می توانند به عضویت این موسسه درآیند.