سرویس استان های هنرآنلاین: رئیس انجمن سینمای جوانان استان فارس گفت: این انجمن با همکاری دفتر تسهیلـگری منطقه تاریخی و فـرهنـگی شیراز و با حمایت مرکز مطالعات و پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو اولین دوره  مسابقات ماهانه عکاسی در فضای مجازی  با محوریت "میراث فرهنگی ناملموس" را برگزار می کنند.

علیرضا توکل افزود: این مسابقه بـا هـدف مـعرفی و شناسـایی  عکـاسان جوان، مستـعد و متـعهد استان فارس و همـچنین تاکید بر اهمیت میراث فرهنگی ناملموس جهت آشنایی اذهان و تلاش برای حفظ و نگهداری آنها برگزار می شود.

وی با توجه به اینکه فرهنگ های ناملمـوس (آثار مـیراث فرهنگی غیر مـادی و معنوی) شـامـل آداب و رسوم، اعتقادات، اخلاقیات، باورها، آثـار ادبـی، هنری، فکری، موسیقی، حرکات موزون، بازی های محلی، اساطیر و افسانه ها، آیین هـای مذهبی و جـشن است ، افزود: این میراث فضاهای فرهنگی کـه فعالیت های فرهنگی، سنتی و مردمی در آن مکان به اجرا در می آید ومکان های خاصی که به اجرای آیین های مذهبی ،تئاتر ،جشن،  قصه گویی اختصاص می یابد را هم در بر می گیرد.

توکل عنوان کرد: موضوع  فراخوان مسابقات ماهانه با توجه به هدف  گفته شده یکی از فرهنگ های ناملموس است که انتخاب و داوری آثار به صورت متمرکز در مکان دبیر خانه(انجمن سینمای جوانان –دفتر شیراز) توسط اساتید، فعالان و کارشناسان حوزه عکاسی و میراث فرهنگی انجام می شود.

این مسئول افزود: در پایان هر ماه طی مراسمی به منتخب های مسابقه جایزه و تقدیرنامه ای توسط مرکز مطالعلت و پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ، انجمن سینمای جوانان استان فارس و دفتر تسهیلگری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز اهدا می شود.

توکل یادآوری کرد: اولین دوره مسابقات ماهانه عکاسی در فضای مجازی با موضوع "مراسم و آیین ها" با داوری محمد امین دانشور، دکتر فرزاد گواهی و غلامرضا یزدانی در تیرماه جاری برگزار می شود.

الهه بهرامی