به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان،حسین مسگرانی گفت: به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضاعلیه السلام وحضرت معصومه سلام الله علیها و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی علیه السلام (شاهچراغ) و همزمان با دهه کرامت، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سیستان وبلوچستان سومین جشنواره هنرهای گرافیکی رضوی را برگزار می کند.

 وی افزود: اشاعه وترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (علیهم السلام)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی از جمله اهداف برگزاری جشنواره هنرهای گرافیکی رضوی در زاهدان است.

 مسگرانی ادامه داد:تعداد ٣٨٠ اثرتا کنون به جشنواره رسیده است و همچنان استقبال ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: بخش مسابقه رقابتی براساس محورهای تعیین شده برای جشنواره که هنرمندان رشته گرافیک می توانند با ارسال آثار که از سوی داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ در این بخش شرکت خواهند کرد و نیز بخش غیر رقابتی براساس محورهای تعیین شده جشنواره است که با دعوت از اساتید عرصه گرافیک جهت ارسال آثار به منظور شرکت در نمایشگاه صورت خواهد گرفت.

 مسگرانی ادامه داد: جشنواره هنرهای گرافیکی رضوی در قالب های هنری تصویرسازی، آرم و نشانه، پوستر و طراحی جلد برگزار می شود.

وی افزود: احادیث رضوی به خصوص حدیث سلسله الذهب، زندگی و سیره رضوی(مجالس مناظرات، نماز باران، سفر حضرت از مدینه تا مرو )، زیارت بارگاه رضوی و بقاع متبرکه و القاب امام رضا علیه السلام محورهای فراخوان هستند.

 این مقام مسئول یادآور شد: اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانیsistanbaloochestan.shamstoos.irوportal.shamstoos.ir، آزاد بودن شیوه و نحوه اجرای آثار آزاد، ارسال حداکثر ٥ اثر در هر بخش به دبیرخانه جشنواره توسط هر هنرمند، ارسال آثار با فرمت jpg  با وضوح dpi٣٠٠  با  ابعاد A٣ ، در صورت ارسال آثار از طریق پست،انضمام فرم تکمیل شده فراخوان، ارسال اصل اثر به آدرس پستی دبیرخانه در صورت راه یابی آثار تصویر سازی به مرحله دوم داوری، دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی به صورت های مختلف (عکس و فیلم و...) استفاده کند، از جمله مقررات شرکت در جشنواره است.

 مسگرانی با بیان اینکه اهداء جوایز منوط به حضور برگزیده در مراسم اختتامیه خواهد بود، گفت: تندیس جشنواره  لوح تقدیر و مبلغ۳۰ میلیون ریال، تندیس جشنواره لوح تقدیر و مبلغ۲۰ میلیون ریال و تندیس جشنواره لوح تقدیر و مبلغ ۱۰میلیون ریال جوایز برگزیدگان نفر اول تا سوم است. 

 وی افزود: نفرات برگزیده با هزینه دبیرخانه جشنواره از سوی استان دعوت و در مراسم اختتامیه شرکت خواهند کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در بخش ویژه به تولید آثاری پرداخته می شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه های رضوی، اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم باشد.

مسگرانی اضافه کرد: به شرکت کنندگانی که آثارشان به مرحله نمایشگاه راه می یابد لوح سپاس و گواهی شرکت در نمایشگاه اعطاء خواهد شد.

وی افزود:اسکان و پذیرایی میهمانان جشنواره برعهده دبیرخانه جشنواره بوده و به شرکت کنندگان در مرحله پایانی متناسب با موقعیت مکانی استان هزینه ایاب ذهاب ریلی یا زمینی پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: مهلت ارسال تصویر و یا فایل اثر ۱۰ تیر ۹۶، بازبینی اولیه آثار ۱۵ تیر ۹۶ و بازبینی نهایی آثار۲۰ تیر ۹۶ است.

مسگرانی گفت: نشانی پستی جشنواره استان سیستان و بلوچستان- زاهدان- بلوار خرمشهر- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی- دبیرخانه دائمی جشنواره هنرهای گرافیکی رضوی به شماره تماس ۰۵۴-۳۳۴۱۰۷۰۸ ، شماره نمابر: ۰۵۴- ۳۳۴۴۲۶۵۵-۳۳۴۴۳۰۳۶ و همراه ۰۹۱۵۵۴۳۵۳۴۶ است.