به گزارش هنرآنلاین، محمد علی انوشه در مراسم گشایش این بازار افزود: در شرایط کنونی که دشمن جنگ نرم را آغاز کرده است، سرمایه گذاری در بخش ساخت برنامه های متنوع فرهنگی بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: حضور موسسات و شبکه های مختلف در این بازار نسبت به دوره های قبل ٥٥ درصد افزایش داشته که پیش بینی می شود تاثیرات بسیار ارزشمندی از خود بر جای گذارد.

وی گفت: این بازار که به معرفی تولیدات رادیو و تلویزیون کشورهای مختلف جهان اسلام می پردازد نسبت به سالهای گذشته از رشد کیفی قابل توجهی برخوردار است.

انوشه افزود: بسیاری از برنامه هایی که در بازارهای اروپایی ساخته می شوند مورد پسند کشورهای اسلامی نیست و بر همین اساس کشورهای اسلامی باید با همکاری یکدیگر به ساخت آثار مشترک روی آورند.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های موجود، زمینه سازی برای فروش تولیدات، ایجاد فرصت برای همکاری اعضا با یکدیگر و فراهم شدن زمینه مناسب برای سرمایه گذاری از جمله اهدف هفتمین بازار فیلم کشورهای اسلامی در مشهد است.

وی گفت: ٢٣٧ موسسه و شبکه از کشورهای اسلامی به عنوان خریدار و غرفه دار در این بازار شرکت دارند که ٣٠ شبکه به صورت اختصاصی به خرید تولیدات می پردازد.

هفتمین بازار فیلم کشورهای جهان اسلام در مشهد تا ١٤ تیر ماه در مرکز همایش های آستان قدس رضوی دایر است.