به گزارش هنرآنلاین، محمد پیرسبزی در گفت وگو با خبرگزاری فرهنگ رضوی، با اعلام آمادگی این اداره کل جهت برگزاری ششمین جشنواره آئین های نمایشی از جمله نقالی ،پرده خوانی و شبیه سازی در فرهنگ رضوی، اظهار داشت: ششمین جشنواره فرهنگ رضوی در تابستان امسال برگزار خواهد شد و این دوره نسبت به سالهای قبل ازکیفیت بالاتری به لحاظ فرم اجرایی و حضور خود آثار و آشنایی گروهای متقاضی با فرهنگ رضوی برخورداراست.

وی با بیان اینکه  نیت ما بر این است که جشنواره امسال به شکل متفاوت نسبت به سالهای پیش برگزار شود، گفت: برای اولین بار نیت داریم شهرستان های استان را در میزبانی جشنواره دخیل کنیم که این مساله در راستای سیاست تمرکززدایی اداره فرهنگ و ارشاد استان انجام می گرد.

پیرسبزی در ادامه  از حضور گروه های مختلف از  استان های کشور خبر داد و تصریح کرد: در این دوره گروه های هنری زیادی از جمله برخی از هم وطنان اهل تسنن در جشنواره شرکت خواهند کرد.

 وی عنوان کرد: در حین برگزاری جشنواره، مسابقات عکس ، خاطره نویسی،شعرکلاسیک ، شعر محلی با موضوع فرهنگ رضوی برگزار می شود و مردم استان و علاقه مندان می توانند با بازدید از جشنواره و تماشای آیتم های آن مانند نقالی،پرده خوانی و شبیه سازی در فرهنگ رضوی این جشنواره را از نزدیک پیگیری کنند.

پیرسبزی ادامه داد: انجمن ها بانی برگزاری آیتم های مختلف جشنواره خواهند بود و اختتامیه جشنواره آیین های نمایشی رضوی باحضور هنرمندان و مخاطبان خادمان امام رضا که حامل پرچم امام رضا(ع) است برگزار می شود.

پیر سبزی در پایان در توضیحات کوتاهی به نحوه فعالیت دبیرخانه جشنواره رضوی در یاسوج پرداخت و بیان داشت: دبیرخانه جشنواره رضوی واحد مستقلی است که مستقیما زیر نظر مدیرکل ادارات ارشاد و فرهنگ اسلامی فعالیت می کند و تمام مکاتبات مراسلات ومذاکرات توسط دبیرخانه جشنواره فرهنگ رضوی با دبیرخانه جشنواره در مشهد برقرار می شود.

یادآوری می شود؛ هر استان کشور برگزارکننده یک موضوع ازجشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که سال های قبل جشنواره عکس رضوی ،شعر رضوی ،خاطره نویسی رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و امسال موضوع جشنواره در این استان  "آیین های نمایشی رضوی"  است.