به گزارش هنرآنلاین، مراسم رونمایی از دو کتاب "کارنما" و "فهرست جامع مطبوعات ایران" از تولیدات معاونت مطبوعاتی و اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر جمعه 12 آبان با حضور محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، پدرام پاک آیین مدیرکل اداره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و مجید امرایی مدیر سرای روزنامه نگاران در غرفه سرای روزنامه نگاران واقع در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد.

محمدزاده به عنوان سخنران این مراسم گفت: امروز 2 کتاب دیگر از مجموعه کتاب های معاونت مطبوعاتی ارشاد و اداره کل مطبوعات و خبرگزاری ها داخلی رونمایی می شود. به نظرم خوب است هرکسی در هر جایی که مسئولیت دارد، کارنامه ای روشن از فعالیت هایش ارائه کند. کتاب «کارنما» در راستای همین نظر و عقیده تولید شده است. یعنی مجموعه تمام فعالیت های معاونت مطبوعاتی ارشاد از بازه زمانی دی ماه 89 و آغاز خدمتگزاری من و دوستانم در این معاونت تا قبل از این نمایشگاه را شامل می شود.

رئیس نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات افزود: انتشار چنین کتابی کار بسیار خوب و ارزشمندی است و باید همه یاد بگیریم که چنین کاری را در دوران مسئولیت خود انجام بدهیم و آیندگان هم چنین کاری را انجام بدهند. این کار برای افرادی که می آیند تا کار را از ما تحویل بگیرند، هم خوب است. چون اگر بخواهیم با مصداق روزنامه دیواری کودکانه ای که در همین نمایشگاه تولید شد صحبت کنیم، مسئول بعدی با وجود چنین کتابی به خوبی متوجه می شود که ما تا کجای روزنامه دیواری را نقاشی کرده و پیش رفته ایم. به این ترتیب نواقص ما را رفع کرده و بهتر و زیباتر از قبل پیش خواهد رفت. به علاوه راهکار آیندگان هم مشخص خواهد شد.

محمدزاده در ادامه گفت: کتاب کارنما در واقع کارنامه ما در این چند سال در معاونت مطبوعاتی است. خوب است که مدیران عادت کنند کارنامه شان همیشه در دسترس و کنارشان باشد. در کل کتاب "کارنما" به فضای رسانه ای و خبرنگاران تقدیم می شود. اما کتاب دوم، "فهرست جامع مطبوعات" است که سال قبل اولین کتاب و ویرایشش منتشر شد و نیازمند این است که هر سال ویرایش جدیدی از آن منتشر شود.

معاون مطبوعاتی ارشاد گفت: "فهرست جامع مطبوعات" شامل همه اطلاعات درباره روزنامه ها و نشریات کشور است. اما این که می گویم هر سال باید ویرایش جدیدی از آن منتشر شود، به این خاطر است که ممکن است در طول یک سال، مدیرمسئول یک مجله تغییر کند، یا آدرس دفترش عوض شود، یا مثلا نشریه ای هفته نامه بوده و تبدیل به ماهنامه بشود. بنابراین ما باید هر سال اطلاعات را در نسخه جدید، حداقل در نمایشگاه مطبوعات چاپ کنیم. چنین کتاب هایی منبع و ماخذ خوب دانشگاهی هم هستند چون زمانی که در حال انجام تحقیقی در زمینه مطبوعات کشور بودم، پیدا کردن نام و مشخصات همه نشریات ادبی کشور، برایم بسیار دشوار بود. این کتاب که دو سال است منتشر می شود، شامل اطلاعات کاملی درباره مطبوعات کشور است