به گزارش خبرگزاری هنر ایران، حمیدرضا قربانی مدیرسیمای فرانسوی این شبکه در رابطه با برنامه های سیمای فرانسوی در ماه ضیافت الهی گفت: سیمای فرانسوی شبکه سحر با در نظر گرفتن سلایق مخاطبان خود به مقتضای زمان در اختیار سیمای فرانسوی برای پخش، برنامه هایی در جدول پخش قرار داده شده و برای مخاطبان در این ایام پخش خواهد کرد.

مدیر سیمای فرانسوی در مورد برنامه های این سیما گفت: در این ماه مبارک ما برای مخاطبان خود یک ویژه برنامه 30 دقیقه ای در نظر گرفته ایم که توسط مرکز اسلام اصیل در شهر مقدس قم تهیه می شود. از دیگر برنامه هایی که در این ماه پخش خواهد شد "تلاوت روزانه قرآن کریم"است. و برنامه "تفسیر قرآن کریم" ویژه ماه مبارک رمضان هم یکی دیگر از تولیدات مرکز اسلام اصیل است که در این ایام برای علاقمندان به برنامه های تفسیری به نمایش در خواهد آمد.

وی در رابطه با برنامه های ویژه این ماه که از بیروت ارسال شده است نیز توضیح داد: برنامه "تسابیح الروح"یکی از برنامه هایی است که در دفتر نمایندگی صدا و سیما در بیروت تهیه و برای پخش در ایام ماه رحمت و برکت ارسال شده است.

مدیر سیمای فرانسوی افزود: این برنامه به پخش دعا و مناجات به زبان عربی می پردازد و با زیر نویس فرانسوی به روی آنتن می رود. برنامه روزانه "دعای روز"که از متن کتب ادعیه استفاده شده است نیز به قرائت دعای هر روز ماه مبارک به زبان عربی می پردازد و معانی و مفاهیم این دعاها به صورت زیرنویس به مخاطبان عرضه می شود.

وی در پایان زمان پخش این برنامه ها را در دو نوبت پخش سیمای فرانسوی در بخش صبحگاهی و شامگاهی اعلام کرد.

سیمای فرانسوی یکی از شش سیمای شبکه سحر است که به همراه سیماهای آذری و بوسنیایی زبان این شبکه بین المللی، از کانال 1 سحر و به مدت 6 و نیم ساعت در شبانه روز به زبان فرانسوی به پخش برنامه هایی ویژه برای بینندگان خود در آن سوی مرزهای ایران می پردازد.