به گزارش هنرآنلاین، این فیلم داستانی به کارگردانی و نویسندگی وحید یگانه داستان مشاجره مردی زارع با عروس‌اش را روایت می‌کند که منجربه حادثه ای ناگوار برای مرد زارع می گردد.

این فیلم از تولیدات حوزه هنری استان لرستان است و با موضوع خانواده، به سوتفاهم‌های درون خانواده می پردازد. این فیلم جهت شرکت در جشنواره رویش آماده و با پایان مرحله تصویربرداری وارد مرحله تدوین شده است. تصویر برداری این فیلم را سید محمد موسوی اعظم بر عهده داشته است. همچنین علی قائد، مریم ولی‌پور، پژمان باقری و حمید رضا شیخی یگانه بازیگران آن هستند. حسین یگانه صدابردار، امیر محمد حسنوند دستیار کارگردان، احسان حسنوند، رضا عباسی و نظام یگانه دستیاران تصویربردار، یاسر یگانه و حافظ یگانه مدیر تولید، امین حسنوند عکاس، علی مومنی منشی صحنه، الماس رحیمی تدارکات، فرشاد دکامی و مسلم علیپور حمل ونقل، دیگر عوامل درفیلم "من به مانند اسبی شوریده خواهم دوید" هستند. وحید یگانه کارگردان جوان این فیلم کارشناس کارگردانی سینما از دانشگاه هنر تهران است. وی ساخت چندین فیلم کوتاه داستانی و مستند را در کارنامه دارد که از میان آثار می توان به مستند تلویزیونی "فاتح فلوریدا"، مستند "نامه های آقای روزنامه باطله"، فیلم داستانی کوتاه "یک درجه پایین‌تر اشاره کرد.

دریافت جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره ملی فیلم‌های دانشجویی صدا و سیما در سال 1385 برای مستند "نامه های آقای روزنامه باطله"، دریافت جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره سراسری فیلم نگاه دوم برای فیلم "نامه های آقای روزنامه باطله" در سال 1384 و دریافت جایزه بهترین کارگردانی ازجشنواره فیلم استانی انجمن سینمای جوان ایران برای فیلم "یک درجه پایین تر"، از افتخارات این کارگردان جوان محسوب می شود.