حمید شاه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: نگاه معاونت هنری ارشاد به حوزه تئاتر خیابانی با تغییر مدیر اجرایی آن بخش تغییر نمی‌کند، در دوره‌ای بخش تبلیغات قوی‌تر عمل کرده و منابع مالی بیشتری هم اختصاص داشته است.

شاه‌آبادی بیان کرد: در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد در سال 91 وضع بهتری از اجراهای تئاتر خیابانی را نسبت به سال 90 داشتیم اما این کار به آن اندازه خود را نشان نداده است.

معاون هنری وزیر ارشاد عنوان کرد: تعداد جشنواره‌هایی مثل شهروند در استان‌ها با کیفیت بیشتر برگزار شد در تهران اجراها قوی‌تر و کمیت آنها بیشتر بود تنها یک گزارش را بیان می‌کنم که مایه افتخار است؛ در بازه زمانی نوروز در 45 نقطه مناطق عملیاتی که کاروان راهیان نور حرکت کردند 30 گروه تئاتر خیابانی مجموعا 1392 اجرای تئاتر خیابانی را ساماندهی کردند که با نقشه مکان، تعداد و نوع اجرا مشخص شده است.

وی ادامه داد: شخصا بعد از اجرا این موارد را پیگیری کردم به جز حدود 40 یا 50 مورد که اجرا نشده بود از مجموع 1392 اجرا 1350 نمایش اجرا شد که این با ده برابر اجراهای کل دوره‌های قبل از آن برابری می‎کند.

شاه‌آبادی با اشاره به تبلیغات کمتر در این زمینه گفت: این مسئله که در اجراهای تئاتر خیابانی آمار کمتری داریم را قبول ندارم، آمارها بیشتر است اما تبلیغات کمتری انجام شده است و ایجاد برخی حاشیه‌های بی دلیل به این حوزه اضافه شد از جمله طرح‌هایی که مایل به عملی شدن آن‌ها بودیم مثل انتقال جشنواره از مهر به اردیبهشت که امسال نیز محقق نشد.

انتهای پیام/54/53