مجتبی ابراهیمی در رابطه با تاسیس تئاتر شهر در استان البرز به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: ساختمان مجموعه تئاتر شهر استان البرز از فرهنگسراهای استان و دارای کاربری کتابخانه مرکزی بود این مجموعه دارای یک سالن (آمفی تئاتر) و 2 پلاتو است. 2 پلاتوی نمایشی این مجموعه در مراسم اردیبهشت تئاتر استان البرز افتتاح شد و هم اکنون این مرکز مکان تخصصی برای فعالیت های تئاتر در استان است اما تعداد صندلی‌های آمفی تئاتر، عمق سن و امکانات نور از جمله مواردی است که باید تکمیل شود.

وی در ادامه افزود: این اقدام حرکتی مثبت برای هنرمندان تئاتر استان البرز بود که همواره از کمبود امکانات به ویژه نبود مکانی تخصصی برای فعالیت‌های تئاتری در رنج بودند. طرح تاسیس تئاتر شهر در استان‌ها رونق و شکوفایی تئاتر شهرستان‌ها را دنبال دارد در شهرستان‌ها پیشکسوتان عرصه تئاتر بیشتر با توجه بن مایه‌های فرهنگی و اسلامی اثری را تولید می کنند و این امر باعث تولید بیشتر آثاری با مضمون اسلامی می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: این حرکت علاوه بر اینکه رونق در حوزه‌های محتوایی را در بر دارد، در تغییر فضای تئاتری کشور موثر است و تمکززدایی تئاتر از تهران به همراه دارد. همچنین در نظر داریم از طبقه فوقانی ساختمان برای کتابخانه تخصصی هنر استفاده کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم وعده کمک هزینه 100 میلیونی معاون هنری زودتر محقق شود تا کمبودهای موجود را زودتر رفع کنیم و مجموعه تئاتر شهر استان البرز با امکانات کامل در خدمت هنرمندان تئاتر استان قرار گیرد.

ابراهیمی در پایان گفت: دوران مدیریتی در استان‌ها زود به پایان می‌رسد اما آنچه باقی می‌ماند خدمت پایدار به عرصه هنر و فرهنگ کشور است، تاسیس تئاتر شهر در استان‌ها نیز یکی از این اقدامات پایدار برای هر مدیری است.

گفتنی است؛ حمید شاه‌آبادی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری خود در سال 91، تأسیس ساختمان‌های تک منظوره برای اجرای تولیدات تئاتری را از مهمترین برنامه های معاونت در سال جاری بر شمرد و تاکنون و طی برگزاری اردیبهشت تئاتر سال جاری، استان‌های البرز و خراسان رضوی اقدام به اجرای این طرح کرده اند و 6 استان دیگر در حال پیگیری آن هستند.

انتهای پیام/54/53