• یکشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۴
  • 13 July 2025
  •  ارتباط با ما
  •  درباره ما
  • تبلیغات
  • آرشیو
هنر آنلاین
Honaronline.ir
English العربية
نمایش منو
  • خانه
  •  سینما
  • تئاتر
  • کتاب و ادبیات
  •  موسیقی
  • فرهنگی
  •  رادیو و تلویزیون
  • وزارت ارشاد
  •  تجسمی
  •  گزارش تصویری
  •  تبلیغات
  •  چند رسانه ای
  •  هنرگردی
  • نقدی به فیلم «عطرآلود»/ عطری که ما را مست نکرد!

    نقدی به فیلم «عطرآلود»/ عطری که ما را مست نکرد!

    برخلاف این که ادعا می‌شود «عطرآلود» یک ملودرام عاشقانه است، نه عشقش معلوم است و نه درامش در آمده است.

    ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ ۱۴:۱۹
  • مدیرکل هنرهای تجسمی: در ونیز عواطف انسانی مردم ایران را به رخ دنیا کشیدیم/ ایرانیان ساکن اروپا جانانه پای کار آمدند

    یادداشت اختصاصی محمد خراسانی زاده درباره حضور ایران در شصتمین «دوسالانه هنر ونیز»

    مدیرکل هنرهای تجسمی: در ونیز عواطف انسانی مردم ایران را به رخ دنیا کشیدیم/ ایرانیان ساکن اروپا جانانه پای کار آمدند

    محمد خراسانی زاده در یادداشتی نوشت: «ما در دوره پنجاه و نهم «دوسالانه هنر ونیز» شرکت نداشتیم و عدم حضور ما در شصتمین دوسالانه، می‌توانست پنجره حضور ایران در مهم‌ترین رویداد هنرهای تجسمی را برای همیشه ببندد و این یک اتفاقِ بسیار ناخوشایند تلقی می‌شد.»

    ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ۱۰:۲۵
  • روز معلّم، آقای معلّم و هیولایی به نام ناظم

    به‌مناسبت روز معلم؛

    روز معلّم، آقای معلّم و هیولایی به نام ناظم

    بندۀ خدا با دو متر قد و لباس‌های گشادش برای ما بچه‌های نهایتاً یک متر و بیست سانتی لاغر مردنی، هیولا به‌حساب می‌آمد.

    ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ۱۰:۳۷
  • همه فهمیده بودند صادق است و برای حفاظت از انقلاب،  با هیچ شخص و جناحی رودربایستی ندارد

    یادداشتی از شهریار بحرانی برای نادر طالب زاده؛

    همه فهمیده بودند صادق است و برای حفاظت از انقلاب، با هیچ شخص و جناحی رودربایستی ندارد

    شهریار بحرانی از فیلمسازان و سینماگران کشور، به مناسبت سالگرد درگذشت نادر طالب زاده، یادداشتی اختصاصی در اختیار «هنرآنلاین» قرار داده که آن را می خوانید.

    ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ۱۲:۴۰
  •  بهرام افشاری از «جوجه تیغی» تا «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟»/ ارتش تک نفره افشاری

    بهرام افشاری از «جوجه تیغی» تا «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟»/ ارتش تک نفره افشاری

    «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» در دل خود، در کنار خنداندن مخاطب، غمی نهفته و عمیق دارد که که کمدی را به تراژدی تبدیل می‌کند. گفت‌وگوی دو فردی که در دو طرف میز طویل نشسته‌اند برآمده از یک غم عمیق است و آن فهم و درک هنرمندان و هنر آن‌ها است. عدم درک «بازجو» از هنر موجب می‌شود که هنرمندان را به سخره بگیرد و او را دلقک بنامد؛ حال آن که به قول بهرام افشاری «دلقک» بهترین نامی است که می‌توان برای او گذاشت.

    ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۱۲:۱۳
  • نقدی بر فیلم «مست عشق»/  گرته‌ برداری از «ملت عشق»

    نقدی بر فیلم «مست عشق»/ گرته‌ برداری از «ملت عشق»

    «مست عشق»ی که بر پرده سینماهای ایران نشسته به جزئیات روایی شخصیت‌ها بالاخص رابطه شمس و کیمیاخاتون نپرداخته است و این باعث ضعف داستانی آن شده است.

    ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ ۲۰:۱۱
  • نقدی بر فیلم «سال گربه»/ دم دستی، از هم گسیخته و تصنعی

    نقدی بر فیلم «سال گربه»/ دم دستی، از هم گسیخته و تصنعی

    برخلاف آمار گیشه در روز اول اکران فیلم‌ها، «سال گربه» به نسبت شخصیت‌‌ها، خلق کمدی و باور‌پذیری نسبت به «تمساح خونی» امتیازی نخواهد داشت.

    ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ ۱۰:۴۳
  • وقتی «هفت سر اژدها» مخاطبان تلویزیون را می‌خورد

    وقتی «هفت سر اژدها» مخاطبان تلویزیون را می‌خورد

    «هفت سر اژدها» درست از نخستین قسمت‌هایش به خاطر ضعف‌های مفرطش در شبکه‌های اجتماعی سوژه شد.

    ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ۱۲:۱۷
  • آوینی به دنبال انجام تکلیف یک بار بیل برداشت و یک بار دوربین به دست گرفت

    یادداشتی از «مهدی همایونفر»

    آوینی به دنبال انجام تکلیف یک بار بیل برداشت و یک بار دوربین به دست گرفت

    مهدی همایونفر گفت: آوینی از سال 1358 تا لحظه شهادت، همواره به دنبال تکلیف خود رفته است و این گونه نبوده که برای خواست شخصی خودش اثری را تولید کند. سید مرتضی اگر می‌دید در جایی نیازی وجود دارد و او هم در آن نقطه کارآمد است، وارد می‌شد و آن نیاز را برطرف می‌کرد.

    ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ ۱۳:۱۰
  • ایرج طهماسب و هنری به نام برنامه‌سازی/ استاد تبدیل کردنِ چالش‌ها به فرصت‌هایی تماشایی

    ایرج طهماسب و هنری به نام برنامه‌سازی/ استاد تبدیل کردنِ چالش‌ها به فرصت‌هایی تماشایی

    بدون هیچ اغراق و مبالغه‌ای باید ایرج طهماسب را یکی از برنامه‌سازان حرفه‌ای رسانه‌های تصویری کشور دانست که رگ خواب مخاطب را در دست دارد. باید اعتراف کرد هیچ هنرمند دیگری مثل طهماسب، نمی‌تواند به عروسک‌ها جان بدهد و شخصیت‌های جدید خلق کند.

    ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۴
بعدی | قبلی
جستجوی پیشرفته
  •  تماس با ما
  • جشنواره فجر

تمامی حقوق این سایت متعلق به هنرآنلاین است و استفاده از آن با ذکر منبع منعی ندارد

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام