در دنیای امروزی هدفون‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده‌اند که هر یک از این هدفون‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی دارند. هدفون‌های گیمینگ یکی از محبوب‌ترین هدفون‌های موجود در بازار بوده که با قابلیت‌های منحصربه‌فردی تولید و عرضه شده‌اند. علاوه‌ بر هدفون‌های گیمینگ هدفون‌های معمولی نیز از جمله پرطرفدارترین انواع هدفون‌ها بوده که می‌توانید از آن‌ها با توجه به کارکرد و بودجه خود استفاده کنید. اگر قصد خرید هدفون را دارید و نمی‌دانید که از میان هدفون گیمینگ و معمولی کدام یک را انتخاب کنید، بررسی تفاوت‌های هر یک از این دو هدفون بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

6 تفاوت هدفون گیمینگ و معمولی

هدفون‌های گیمینگ برای تجربه بهتر از بازی‌های ویدیویی تولید شده‌اند. به همین دلیل است که این هدفون‌ها عملکرد بهتری نسبت به هدفون‌های معمولی دارند. البته اگر قصد خرید هدفون را دارید، توجه به تفاوت‌های هر یک از این دو هدفون بسیار کمک‌کننده است تا بتوانید محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید. با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی معتبری مانند صدا بازار می‌توانید اطلاعات هر یک از محصول‌ها را بخوانید و سپس درباره خرید آن‌ها تصمیم بگیرید. فقط کافی است به نشانی sedabazar.com مراجعه کنید.

قیمت

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های هدفون گیمینگ و معمولی، تفاوت در قیمت آن‌ها است. قیمت هدفون گیمینگ به دلیل اینکه از قابلیت‌های بیش‌تری برخوردار بوده، بالاتر است. در صورتی‌ که شما با بودجه مناسب هم می‌توانید به خرید هدفون‌های معمولی بپردازید.

صدای فراگیر

یکی از مزایای هدفون‌های گیمینگ ارائه صدایی فراگیر است. صدای فراگیر سبب می‌شود که شما از فضای بازی درک سه بعدی داشته باشید و بتوانید منبع صدا را تشخیص دهید. در واقع هدفون‌های گیمینگ برای ارائه این صدا از چندین بلندگو در هر یک از کاپ‌ها بهره برده‌اند. این در حالی است که هدفون‌های معمولی دو بلندگو داشته که سبب پخش صدا به‌صورت استریو می‌شوند.

فیلترهای صداهای مزاحم

از دیگر تفاوت‌های هدست گیمینگ با معمولی می‌توان به وجود تکنولوژی حذف صدا مزاحم اشاره کرد. وجود این تکنولوژی در هدفون سبب می‌شود که صداهای مزاحم نظیر صدا خودرو، افراد در حال صحبت، حیوانات و... را نشنوید. این قابلیت در هر دو هدفون‌های گیمینگ و معمولی وجود دارد. تنها تفاوت این است که وجود فیلتر صداهای مزاحم در مدل گیمینگ با عملکرد بهتری به کار رفته است و سبب می‌شود که تمرکز گیمرها به بازی منعطف شود.

راحتی استفاده

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های هدفون گیمینگ با معمولی راحتی در استفاده از آن است. هدفون‌های گیمینگ برای این طراحی شده‌اند که شما 6 یا حتی 8 ساعت بتوانید آن را روی سر نگه داشته، بدون آنکه احساس ناراحتی کنید. هدفون‌های گیمینگ که قیمت بالایی دارند، بسیار راحت هستند. اما راحتی هدفون‌های معمولی با توجه به مدل آن‌ها متفاوت خواهد بود. مدل‌های سبک و جمع و جور هدفون‌های معمولی برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند.

کیفیت و طول عمر

از لحاظ کیفیت و طول عمر تفاوتی ندارد که شما هدفون گیمینگ یا معمولی داشته باشید؛ زیرا هدفون‌های ارزان نسبت به هدفون‌های گران‌ قیمت زودتر خراب شده و آسیب می‌بینند. بنابراین اگر قصد دارید بهترین هدفون گیمینگ یا معمولی را خریداری کنید که طول عمر بالاتری داشته باشد، بهتر است از برندهای معتبر که قیمت نسبتا بالاتری در مقایسه با سایر برندها دارد، استفاده کنید.

قابلیت ها

هدفون‌های گیمینگ از قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. در این هدفون‌ها یک میکروفون داخلی یا خارجی برای برقراری ارتباط صوتی در بازی‌ها و دکمه‌های کنترلی برای تنظیم صدا هنگام بازی و... به کار رفته است. همچنین برخی از این هدفون‌ها دارای صدا فراگیر مجازی بوده که بر جذابیت بازی می‌افزاید. مدل‌های هدفون گیمینگ ارزان قابلیت‌های کم‌تری نسبت به مدل‌های گران دارند. با مراجعه به سایت صدا بازار به نشانی sedabazar.com می‌توانید قابلیت‌های مدل‌های مختلفی از هدفون‌ها را بخوانید.

با استفاده از میکروفون‌ها و دکمه‌های کنترلی هدفون‌های گیمینگ می‌توانید هنگام بازی با هم‌تیمی‌های خود صحبت کرده و تنظیمات صدا را تغییر دهید. بنابراین هر دوی این هدفون‌ها از قابلیت‌های متفاوتی تشکیل شده‌اند که با توجه به نیاز خود می‌توانید اقدام به خرید هر یک این هدفون‌ها کنید. هدفون‌های معمولی نیز میکروفون داخلی برای برقراری تماس تلفنی دارند. اما تمرکز هدفون‌های داخلی بیش‌تر روی ارائه صدا با کیفیت است. بسیاری از هدفون‌های معمولی از قابلیت کاهش نویز فعال یا نویز کنسلینگ استفاده می‌کنند.

هدفون گیمینگ یا معمولی: کدام را بخریم؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که در طول روز ساعت‌های زیادی را مشغول بازی کردن هستید، خرید هدفون‌های گیمینگ انتخاب مناسبی برای شما است. این هدفون‌ها هنگام بازی هیجان شما را افزایش داده و لحظاتی بسیار خوشایند را برای شما رقم می‌زند. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که تنها برای گوش دادن به موسیقی و مکالمه به هدفون نیاز دارید، هدفون معمولی انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهند بود؛ زیرا شما با پرداخت بودجه کم‌تر می‌توانید هدفونی مقرون‌به‌صرفه‌تر و متناسب با نیاز خود بخرید. اگر نیاز به مشاوره در این زمینه را دارید، صدابازار بهترین سایت مشاوره خرید تجهیزات صوتی و صدابرداری است که می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان آن اطلاعات لازم را در مورد هریک از این دو هدفون کسب کنید.