سرویس تئاتر هنرآنلاین: محمد برهمنی پس از اجرای نمایش موفق "زندگی در تئاتر" در سال گذشته در پردیس تئاتر شهرزاد، از 25 مهرماه ساعت 18:30 نمایش "سیزیف" نوشته صادق گلچین عارفی را به تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده، در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه آورده است که بازیگران آن مهدخت مولایی و اسماعیل گرجی هستند.  

محمد برهمنی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "سیزیف" گفت: این نمایش دربارهٔ بازیگری است که در یکی از نقش‌هایش مانده و نمی‌تواند خود را از آن جدا کند. مسئله این نمایش بازی و بازیگری است.

او درخصوص جذابیت‌های نمایشنامه "سیزیف" که منجر به اجرای آن شد، خاطرنشان کرد: فراز و فرودهای متعددِ متن، شیوه اطلاعات‌دهیِ قدم به قدم به تماشاگر، حفظ جذابیت با تنها دو شخصیت، بازی با انتظاراتِ مخاطب، گفت‌وگویی که میانِ دیگر متونِ نمایشی برقرار می‌‌شود و در نهایت ایده نمایشنامه، مدت‌ها مرا بر آن داشت تا آن را روی صحنه آوردم.

بازیگر نمایش "پسران تاریخ" درخصوص سبک و شیوه اجرایی و طراحی فضای صحنه این اثر عنوان کرد: دوست ندارم تماشاگر با پیش زمینه قبلی با صحنه و فضاسازی و ایده‌هایِ اجرایی‌مان روبرو شود. ترجیح می‌دهم مخاطب بدون توضیحاتِ من به تماشای این نمایش بنشیند.

برهمنی درخصوص فضای موسیقی این نمایش یادآور شد: در نمایشِ "سیزیف"، موسیقی نقشِ مهمی را بازی می‌کند و موسیقی در بسیاری از صحنه‌ها حضور دارد و به حس و حالِ صحنه کمک می‌کند. موسیقی این نمایش در سبک‌هایِ مختلف و از آهنگ‌سازانِ متفاوت است؛ از کلاسیک، اَمبینت و پاپ تا آثارِ وویچک کیلار، یوهان یوهانسِن تا جان اوتمان و فرانک سیناترا.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: نمایش "سیزیف" می‌تواند برای کسانی که به تئاتر، سینما و مفهومِ بازی و بازیگری علاقه دارند، جذابیت‌های فراوانی داشته باشد. بهترین مخاطبانِ ما دانشجویانِ تئاتر و هنرجویانِ بازیگری هستند. تماشاگر از تماشایِ بازیِ پرزحمتِ بازیگران و ارجاعاتِ ریز و درشتِ نمایش به دنیایِ تئاتر و سینما لذت می‌برد و دستِ خالی از سالن نمایش بیرون نمی‌آید.

دیگر عوامل نمایش "سیزیف" عبارتند از: مدیر پروژه، روح‌اله زندی‌فرد، دستیار تولید: محسن نجفی‌نیا، طراح نور: رضا خضرایی، طراح صحنه: محمد موسوی، طراح لباس: هدا میرزایی، پوستر و بروشور: فرانک ایرانی، طراح گریم: ساچلین مهدیلو، نقاش، عکاس و تبلیغات: مریم دیهول، مشاور کارگردان: محسن ابوالحسنی، دستیار کارگردان: ایمان صیاد برهانی، منشی صحنه: نگین عنصری، مدیر اجرا: جواد قاسملو، موسیقی: حانیه موسوی و سهیل سهیلی سرشت، مدیر صحنه: مصطفی پوریوسف، ساخت دکور: محمد پناهی، دوخت لباس: اسد احمدی و دستیار گریم: زهرا موسوی و ادوارد اسدزاده.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.