گروه فرهنگ و ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین نشر اخبار، معرفی عادی، تخصصی و نقد کتاب را یکی از تکالیف حتمی خود می‌داند. تکلیفی در مسیر توسعۀ فرهنگ کتاب‌خوانی و تحقق نهضت اطلاع‌رسانی. کتاب در کشور ما مهجور نیست لکن هنوز تا نقطۀ مطلوب فاصله داریم. امیدواریم که کتاب‌های معرفی شده در این بخش بتواند امکان انتخاب علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی را بیش‌تر کند و مورد توجه کتاب‌خوان‌ها قرار بگیرد.

براساس اخبار منتشر شده از سوی موسسه فرهنگی-هنری قدر ولایت، این مجموعه به‌تازگی سه عنوان کتاب را به بازار نشر فرستاده است. این کتاب‌ها عبارتند از: «تیغ بر آفتاب»، «یک مرد وارسته و یک نامرد وابسته» و «یکی بر سر شاخ بُن می‌برید».

photo_2023-12-23_13-34-36

«تیغ بر آفتاب»

مأمون بارها اقدام به شهادت حضرت رضا(ع) نمود. او که موفق نشده بود با ترفند انتصاب امام هشتم به نیابت خلافت خود، ایشان را شریک و آلودة ظلم‌ها و انحرافات خود کند، از هر فرصتی استفاده کرد تا حضرت را به قتل برساند.

یکی از این فرصت‌ها، مأموریت به چندین شمشیر زن زبردست بود تا حضرت را در منزلشان به شهادت برسانند.

آقای «سیدمحمد میرموسوی» با قلم شیوا و نگارش زیبای خود این ماجرا را برای کودکان و نوجوانان نوشته است و خانم زهرا بغلانی تصویرگری کتاب را انجام داده‌اند.

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت کتاب «تیغ بر آفتاب» را در قطع خشتی و 16 صفحه با قیمت 35هزار تومان برای گروه 10+ منتشر نموده است.

photo_2023-12-23_13-33-53

«یک مرد وارسته و یک نامرد وابسته»

قاعدة «تعرف الاشیاء باضدادها»، یکی از ملاک‌های مقایسه و فهم تفاوت‌هاست؛ مخصوصاً در آنجا که فاصله‌ها بسیار زیاد باشد مثل تفاوت نور و ظلمت، آگاهی و جهل که قرآن کریم آنها را مقابل هم قرار می‌دهد و می‌فرماید که مساوی و یکی نیستند یا مقایسة خوبان با بدان که در کنار هم ارائه می‌شوند تا از اقدامات و رفتارهای آنان، فهم فاصله‌ها و الگوگیری امکان پذیر گردد.

حضرت امام خمینی مبارزه خود را در دوره سلطنت محمدرضا شاه آغاز کردند و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری نظام جمهوری اسلامی را عهده‌دار شدند.

در این کتاب در دو فصل، برخی خصوصیات و رفتارهای محمدرضا و امام خمینی مطرح و مقایسه شده و سپس مقابله‌ها و برخوردهای آنان بخصوص در سال‌های پُر تنش و داغ 1341 ـ 1343 بررسی شده است. مقایسه بین آنان ـ علی‌رغم فاصله‌ای که بی‌نهایت یا به تعبیر قرآن کریم بهشت و جهنم است ـ تفاوت‌های دو نظام و دو رهبر و دو مقطع زمانی کشور را بخوبی نشان می‌دهند.خصوصاً جوانان و نوجوانان بایستی از این تفاوت‌ها آگاه باشند تا دشمنان انقلاب جای سره از ناسره، پاک از ناپاک، مرد از نامرد، وارسته از وابسته، خدمتگزار از خائن را جا به جا نکنند و راه را بر آنان مشتبه نسازند.

گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت این کتاب را گردآوری و تدوین و در قطع رقعی و 210 صفحه با قیمت 70هزار تومان منتشر ساخته است.

photo_2023-12-23_13-33-07

«یکی بر سر شاخ بُن می‌برید»

تاریخ پشتیبان یک ملت است. امام علی(ع)

بودند کسانی که یک سیلی برای انقلاب نخوردند، زندان نرفتند، شکنجه ساواک را ندیدند، تبعید نشدند؛ اما در انقلاب اسلامی، بواسطه لطف نظام و اعتماد مردم به مناصب و مقامات بلند جمهوری اسلامی رسیدند؛ لکن متأسفانه بر اصول و ارزش‌های این نظام و مسیر رهبریت الهی آن، پایبند نماندند و در واقع به نوعی جای دشمن نشستند و ایجاد فتنه و شهبه و ظلمت نمودند. چه خوب گفته است سعدی که:

یکی بر سر شاخ بُن می‌برید                                  خداوند بستان نگه کرد و دید

بگفتا که این مرد بد می‌کند                                 نه با من که با نفس خود می‌کند

اینان با لجاجت و نشنیدن نصایح رهبری، در حقیقت بر خود جفا می‌کنند و نظام اسلامی بر محور ولایت فقیه به پیش خواهد رفت.

شناخت این افراد و اقداماتی که کردند و چرایی عقب‌گرد و انحراف آنان از ملاک‌ها و اصول انقلاب، از آنجا که سبب بصیرت ملت بخصوص جوانان می‌شود پشتیبان آنان در مسیری است که برای رسیدن به قله‌های عزت و پیشرفت اتخاذ کرده‌اند.

سید محمد خاتمی یکی از این گروه جدا شده از انقلاب است که در این کتاب به بخشی از اقدامات انحرافی او پرداخته شده است.

این کتاب توسط گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت گردآوری و تدوین شده و در 140 صفحه قطع رقعی با قیمت 50هزار تومان در دسترس علاقمندان قرار دارد.

دوست‌داران مطالعه برای تهیۀ کتب فوق می‌توانند با برای تهیه کتاب با شمارهای 66411151 و 66469958 تماس حاصل بفرمایند.