به گزارش هنرآنلاین، شماره جدید مجله نمایش در قالب ویژه‌‌نامه «دراماتورژی» منتشر شد. این ویژه‌‌نامه به سبب اهمیت مبحث دراماتورژی و کمبود منابع مطالعاتی به زبان فارسی در این حوزه به این موضوع اختصاص یافته است.

این ویژه‌‌نامه دربردارنده‌ مصاحبه‌ اختصاصی با افرادی مطرح در حوزه دراماتورژی در جهان و نیز مطالب تألیفی و ترجمه‌شده دیگری است که دراماتورژی را از چشم‌‌اندازهای میان‌‌رشته‌‌ای مورد واکاوی قرار می‌‌دهند. با توجه به اهمیت دراماتورژی و فقدان منابع کافی در این زمینه به زبان فارسی امید است هنرمندان، دانشجویان و علاقه‌مندان به تئاتر، به‌ویژه علاقه‌مندان به رویکردهای نوین به تئاتر و اجرا بتوانند پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود را در این ویژه‌نامه بیابند.

برخی از موضوعات بررسی‌شده در این ویژه‌‌نامه عبارت‌اند از «دراماتورژی و آرشیو»، «دراماتورژی در اجراهای دیجیتال و رسانه‌‌های نوین»، «میدیاتورژی»، «دراماتورژی در تئاتر ابداعی»، «دراماتورژی تئاتر کامیونیتی»، «نمایشنامه‌‌نویس/ دراماتورژ، بازیگر/ اجراگر/ دراماتورژ»، «دراماتورژی و فیلم»، «دراماتورژی در تئاتر مستند» و «دراماتورژی در تئاتر پست‌‌دراماتیک».

همچنین مطالب ویژه‌‌نامه موضوعی دوم این مجله با محوریت «نمایشنامه‌‌نویسی و فرم کوتاه» نیز آماده بوده و این ویژه‌‌نامه پس از طی مراحل نهایی به‌زودی منتشر خواهد شد.

هدف از انتشار مجله در قالب ویژه‌‌نامه موضوعی، جبران وقفه ایجادشده در انتشار این مجله از یک‌سو و کاربردی کردن مطالب مجله برای دانشجویان، هنرمندان و علاقه‌‌مندان به تئاتر و اجرا از سوی دیگر است.

کاظم نظری مدیرمسئول، نرگس یزدی سردبیر و کاظم نظری، حمیدرضا افشار، محمدباقر قهرمانی، منصور براهیمی، داوود دانشور اعضای هیئت تحریریه مجله نمایش هستند.

پس از انتشار این ویژه‌‌نامه‌‌ها انتشار مجله به‌صورت منظم در قالب ماهنامه از سر گرفته خواهد شد.

همچنین به دلیل رعایت ترتیب انتشار نشریه که مدتی با وقفه همراه شد، این شماره با تاریخ و عنوان بهار و تابستان ۱۴۰۱ منتشر شده است.

علاقه‌‌مندان می‌‌توانند برای تهیه این ویژه‌‌نامه به سایت انتشارات نمایش به آدرس namayeshpub.theater.ir مراجعه کنند.