به‌‌گزارش هنرآنلاین، دهمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه 30 اردی‌بهشت‌ماه 1403 با نمایش 4 فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

فیلم‌های‌ کوتاه «چله سیاه» به کارگردانی محمد خاکساری، «ماهَکان» به کارگردانی حسام حسینی و عباس حسین‌زاده، «تکه‌ای از تو» به کارگردانی هادی نوری و «پارادوپینگ» به کارگردانی محمدرضا حسنی رنجبر، در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، روی پرده خواهند رفت.

مهرزاد دانش، نویسنده و منتقد سینما، به‌‌عنوان کارشناس این هفته، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده و مخاطبان به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد صابری، به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«چله سیاه» فیلمی است در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی محمد خاکساری. این فیلم با نقش‌آفرینی محمد عاقبتی، مجتبی علیپور، نیما باقری، علی جمال‌پور، در سال 1401 ساخته شده است. در خلاصه داستان «چله سیاه» آمده است: «مامور نیروی انتطامی و سربازی، در پی اعلام غرق شدن فردی در دریا، یک روز کامل را در کنار ساحل به انتظار می‌نشینند.». محمدرضا خادمی تهیه‌کننده این اثر است.

«ماهَکان» در ژانر درام اجتماعی، به نویسندگی و کارگردانی مشترک حسام حسینمی و عباس حسین‌زاده در سال 1399 ساخته شده است. این اثر روایت داستانِ خانواده‌ای است که برای نجات پدر، دختر بچه ۷ ساله خود را مجبور به گردن گرفتن قتل می‌کنند.

بهار حسین‌زاده، علی محمد رادمنش، میثم دامن زه، فاطمه رادمنش، شراره منصور آبادی، علی رضا رشیدی، آنیسا قره داغی، حسین فلاح بازیگران این اثر هستند.

فیلم‌نامه «تکه‌ای از تو» را هادی نوری، نگاشته‌ و این اثر را کارگردانی و تهیه‌کنندگی کرده است. این فیلم کوتاه در سال 1401، با بازی شاهرخ فروتنیان، مائده طهماسبی، نازنین احمدی و هادی نوری ساخته شده است. در «تکه‌ای از تو» پیرمردی واله ناامیدانه به دنبال قلب برای جراحی پیوند همسرش است. پزشک زن جوانی که در چالش جدایی از همسرش است او را همراهی می‌کند.

«پارادوپینگ» اثری کمدی است به‌نویسندگی رضا فهیمی و کارگردانی محمدرضا حسنی رنجبر. محمد رویگر، هادی بمانادی، فاطمه رادمنش، محمد رضا قدس ولی، امیرعلی زبردست و محمد عرفان صادقی، بازیگران این فیلم کوتاه هستند و انجمن سینمای جوانان ایران و محمدرضا حسنی رنجبر مشترکا تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته‌اند. «پارادوپینگ» داستان آریو را روایت می‌کند که در تلاش است تا در مدت زمانی اندک، خود را برای تست استعدادیابی فوتبال آماده کند. این فیلم در سال 1401 تولید شده است.

دهمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز – پخش رویش، یک‌شنبه‌ 30 اردی‌بهشت‌ماه 1403 ساعت 15 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.