دکتر بیژن عبدالکریمی، در حاشیه محفل آرمان بعد از تماشای فیلم صبحانه با زرافه در گفتگو با هنر آنلاین گفت: فیلم صبحانه با زرافه سه مفهوم بزرگ دوستی عشق و مرگ را که مفاهیم جهانی است مطرح می کند. این سه مفهوم صرفاً مصرف داخلی ندارد و جهان با این سه مفهوم درگیر است.

بیژن عبدالکریمی افزود: این فیلم حاصل جهان اندیشه­ ای سروش صحت است. دنیایی که شالوده ای از نگاه متفکرانه همراه با طنز و کمیک بودن شخصیت کارگردان دارد.

بیژن عبدالکریمی ادامه داد: وقتی در سینما می خواهید موضوعات متفکرانه و هستی شناسانه را بیان کنید با دو محدودیت مواجه هستی. اول اینکه خود مخاطب و شرایط ناظر بر گیشه بیان این موضوعات را با محدودیت مواجه می کند و دوم اینکه سئوال این است که آیا سینما به عنوان یک هنر مدرن که ناشی از اندیشه و تفکر مدرن است چقدر می تواند از معنای جهان و نگاه هستی شناسانه صحبت کند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: این فیلم با انتخاب ژانر کمدی تراژیک توانست اثر قابل قبولی باشد و به نوعی بی معنایی و بی هدفی و به گونه ای پوچی که ناشی از زندگی مدرن است را به تصویر بکشد.

گفتنی است دومین دوره محفل سینمایی آرمان با محوریت فیلم‌های جشنواره فجر تا تاریخ 22 بهمن در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار می‌شود.