به گزارش خبرنگار هنر آنلاین، دوم آذرماه سال 1402 در تقویم اهالی هنر و تئاتر روز خاطره انگیزی محسوب می شود. روزی که بعد از سی سال، انتظارها به سر آمد و در یک دورهمی تئاتری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلنگ ساخت حریم برای یک بنای تاریخی یعنی تئاتر شهر زده شد.

کاظم هژیر آزاد، بازیگر و کارگردان تئاتر و عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر و عضو هیئت مدیره خانه تئاتر در خصوص اهمیت اجرایی کردن طرح حریم برای تئاتر شهر گفت: به نظر نمی‌رسد که حریم به تنهایی بتواند برای نگهداری تئاترشهر کارساز باشد. وقتی حریم کشیده می شود، درب ورود و خروجی خواهد داشت و یک نگهبان نیاز است تا ورود و خروج ها را کنترل کند .

 

کاظم هژیر آزاد

 

وی در ادامه گفت: تئاتر شهر یک مکان تاریخی است و نیاز است در کنار ایجاد حریم، مسئولان سه قوه نظام نیز به این مرکز تاریخی با نگاه فرهنگی اهمیت دهند.

هژیر آزاد در ادامه افزود: هر میراث فرهنگی نیازمند نگهداری است و ایجاد حریم به تنهایی کافی نیست. باید به جنبه‌های هنری این حریم نیز توجه شود.

این هنرمند در پایان گفت: یکی از دغدغه های هنرمندان تئاتری همواره حفظ این بنای مهم است و به دنبال آن هستیم تا تئاتر شهر همواره حفظ شود.