"گروه سینمای هنرآنلاین": سالهاست مردم مظلوم فلسطین زیر ظلم بی حد و حصر رژیم‌صهیونیستی قرار دارند؛ برای مقابله با این ظلم تاریخی، عملیات «طوفان الاقصی» به دست مجاهدین فلسطینی طراحی و در تاریخ 15 مهر (هفتم اکتبر) ماه اجرایی شد؛ طی این عملیات خسارت‌های فراوانی به رژیم غاصب وارد شد و همچنین به سیاق 75 سال گذشته، ماشین نسل‌کشی صهیونیست‌ها بیش از پیش فعال شد و این رژیم ستمکار هزاران زن و کودک را بعد از این عملیات به خاک و خون کشید. اما ضربه بازگشت ناپذیری به واسطه این عملیات بر اشغالگران وارد شد. به همین بهانه، برخی از سریالهای تولید شده با موضوع مقاومت فلسطین که در شبکه نمایش خانگی اکران شده‌است را از نظر می‌گذرانیم. 

 

مشت آزادگان(2021)

مشت آزادگان

سریال «مشت آزادگان» ساخته محمدخلیفه، حول محور عملیات “قبضه الأحرار” نیروی مقاومت فلسطین است که پشت خطوط دشمن در منطقه موسوم به “سرزمین ۴۸” خواهد بود.این سریال به چند موضوع را روشن اشاره می‌کند که مهم‌ترین آنها ورود یگان “سایرت متکال” رژیم صهیونیستی به خاک این منطقه است. همین طور نوار غزه و نحوه برخورد مقاومت با آن را به نمایش می‌کشد. این سریال در مورد جنگ “شمشیر بیت المقدس” که در سال گذشته رخ داد هم حرف‌هایی دارد. این سریال توسط  جنبش مقاومت حماس تهیه و تولید شده‌است.

نگهبان قدس(2020)

نگهبان قدس

سریال «نگهبان قدس» به کارگردانی باسل الخطیب، روایت یکی از چهره‌های برجسته جهان مسیحیت به اسم ایلاریون کبوجی؛ روایت مردی زاده حلب که در سال ۱۹۶۵ رهبر کلیسای کاتولیک بیت‌المقدس شد و از آن زمان به جریان‌های مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس کمک می‌کرد.او نهایتاً در سال ۱۹۷۴ در حال کمک به انتقال اسلحه برای گروه‌های مقاومت توسط رژیم صهیونیستی دستگیر و به ۱۲ سال زندان محکوم شد اما به وساطت واتیکان پس از ۴ سال آزاد شده و به رم تبعید شد. امام موسی‌صدر از وی به نیکی یاد کرده و چندین کشور اسلامی برای او تمبر یادبود منتشر کرده‌اند و درباره انقلاب اسلامی می‌گوید: «عقل در برابر چگونگی پیروزی و استمرار این انقلاب عاجز است.» این سریال در کشور سوریه تولید شده است.

تولد طلوع(2020)

تولد طلوع

سریال «تولد طلوع» به کارگردانی حسام ابوحمدان، نشان‌دهنده ویژگی‌های مبارزاتی مردم فلسطین در مواجهه با نیروهای اشغالگر صهیونیست است، در حالی که وقایع آن نشان دهنده ماهیت خانواده فلسطینی است که به هر طریق به سرزمین خود پایبند است و تجربیات مستمر آن در مقابله با متجاوز در سرزمین خود.سیر وقایع سریال ویژگی‌های درگیری‌هایی را که بین مبارزان فلسطینی با ساده‌ترین امکانات در مقابل زرادخانه نظامی اسرائیل رخ می‌دهد به تصویر می‌کشد.

نشان پیروزی جلبوع (سال 2020)

نشان پیروزی جلبوع

سریال «نشان پیروزی جلبوع» به کارگردانی حسام حمدی ابودان، درباره عملیات اختفای دو نفر از شش اسیر فراری در زمین‌های کشاورزی است. همزمان، تلاش نظامیان صهیونیست برای یافتن این اسرای فراری و ایجاد ایست‌ و بازرسی در مسیرها به تصویر کشیده شده است. این سریال ساخته کشور فلسطین است و بازیگرانی چون محمد خروات و علی نسمان در آن ایفای نقش نموده‌اند.