گروه رادیو و تلویزیون خبرگزاری هنر ایران: مدیر رادیو نمایش به جای خالی کودکان در این شبکه رادیویی اشاره کرد و از اضافه شدن یک برنامه کودک به جدول پخش این شبکه طی سال جاری خبر داد.

محسن سوهانی، مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار هنر آنلاین، روش‌های رادیو نمایش برای انتقال پیام به افکار عمومی را مبتنی بر افکارسنجی و ذائقه‌سنجی خواند و گفت: یکی ازدغدغه‌های اصلی ما این است و نظرسنجی‌ها گاه در سازمان به صورت سنتی انجام می‌شود و در اختیار ما قرار می‌گیرد و بخش دقیق‌تر آن از طریق فضای مجازی است؛ چراکه فضای مجازی می‌تواند شناخت دقیق و عمیقی از مخاطب به ما ارائه دهد.

وی با تاکید براینکه حوزه مدیریت رسانه از منظر علمی دارای سه جز اصلی پیام، فرستنده و مخاطب است، عنوان کرد: هنگامی که بین این سه یک ارتباط منسجم شکل می‌گیرد می‌توانیم بگوییم یک اقدام رسانه‌ای اثرگذار صورت گرفته است.

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش یکی از مبانی علوم ارتباطات را افکارسنجی برشمرد و اظهار کرد: توجه به پایش‌ها و پیمایش‌های جامعه‌شناسانه یکی از محوریت‌های ما است، اما زمانی که از رسانه صحبت می‌کنیم با یک پدیده چندوجهی روبه‌رو هستیم که از یک طرف میان رشته‌ای و از طرفی دیگر دانش‌مهارتی است.

سوهانی با تاکید براینکه فردی می‌تواند در رسانه موفق باشد که جامع‌الاطراف باشد، گفت: باید خلا بین دانشگاه و فضای اجرا در تمام عرصه‌های علوم ارتباطی پر شود و هم دانشگاه‌ها به ابعاد مهارتی توجه ویژه داشته باشند و هم حوزه‌های اجرایی به مبانی علمی و تخصصی توجه کنند. اگر این امر رخ دهد، تحول صحیح و عظیمی صورت می‌گیرد، در غیر این صورت تحولی که به دنبال آن هستیم هیچگاه حاصل نمی‌شود.

وی افزود: رادیو نمایش با برنامه‌های خود تا حدودی توانسته مخاطبان خود را اقناع کند، چراکه همواره برآنیم از زبان نمایش و پرداخت دراماتیک استفاده کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش با بیان اینکه تا کنون در این شبکه رادیویی بخشی به کودکان اختصاص داده نشده بود، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم بتوانیم کنداکتور ویژه کودک را اضافه کنیم و یک بخش را به آن‌ها اختصاص دهیم، در دهه 60 و 70 کارهای بسیار جذاب و کتاب‌های صوتی برای کودکان و نوجوانان تولید می‌شد و این امرهیچگاه در رادیو نمایش وجود نداشت و یکی از اهداف ما این است در سال جاری یک نوار کنداکتوری در حوزه کودک را اضافه کنیم.