حسین عصمتی، نگارگر و مجسمه ساز در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین بیان کرد: اولین دیداری که رئیس جمهور با هنرمندان داشتند با هنرمندان حوزه تجسمی بود در حوزه موزه هنرهای معاصر در سال 1401 بود.

 

عصمتی اضافه کرد: فکر می‌کنم آنجا همه هنرمندان حوزه تجسمی حضور داشتند و از هر رشته‌ای یک نفر به عنوان نماینده صحبت‌هایی مطرح و دغدغه‌های رشته خودش را عنوان کرد.

 

وی افزود: ما به عنوان هنرمندان نگارگر از رئیس جمهور درخواست کردیم یک موزه‌ برای نگارگری تاسیس کنند و بحث‌های دیگری را هم داشتیم.

 

عصمتی تاکید کرد: ایشان با دقت و حوصله و نگاه خاصی به صحبت دوستان توجه می‌کردند و دقت داشتند و یک نکته‌ای که به نظر بنده خیلی اهمیت دارد همسر من هم در این جلسه حضور داشتند و با یک صندلی فاصله در کنار رئیس جمهور نشسته بودند و مطالبش در حوزه نگارگری را بیان کرد.

 

عصمتی تصریح کرد: می‌خواهم نگاه ایشان به بانوان هنرمند را بیان کنم، در این جلسه رشته‌های هنری دیگر هم حضور داشتند و ایشان بادقت به همه صحبت‌ها گوش دادند و قول‌هایی دادند که هم بعدش عملی شد.

 

وی ادامه داد: ایشان به صورت مستقیم وارد عمل نمی‌شدند ولی وزیر فرهنگ و ارشاد به عنوان نماینده رئیس جمهور با نماینده ما یک رابطه خوبی را برقرار کرده بودند و تلاشهای خوبی را با توجه به توصیه‌ها و دغدغه‌های رئیس جمهور انجام دادند.

 

این هنرمند نگارگر و مجسمه ساز اضافه کرد: بنده در این چند روز یک طراحی از چهره رئیس جمهور انجام دادم که طراحی کار را همان روز شهادت آقا رئیسی و در موسسه روایت فتح انجام دادم.

 

وی افزود: با دوستان دیگر هم که صحبت کردیم گفتم ما از شهادت بزرگان دیگر مثل شهید سلیمانی و شهدای امنیت عصبانی و ناراحت می‌شدیم ولی شهادت رئیس جمهور برای من حسرت داشت و هرچه فکر می‌کنم فقط حسرت بود و حسرت بود و حسرت؛ چراکه ایشان می‌توانست کارهای خوبی را در ادامه انجام دهد ولی ایشان را از دست دادیم.

 

عصمتی اضافه کرد: بنده آدم احساسی‌ای نیستم که بگویم احساسی و هیجانی شدم بلکه این کار را وظیفه‌ خودم دانستم. ما برای اینکه کاری را انجام بدهیم مطالعه ابتدایی داریم و اگر فردی از نظر شخصیتی خاص باشد و مسئولیتی داشته باشد تاثیرش را در ابعاد مختلف بررسی و تحلیل می‌کنیم.

 

وی در خصوص آثار طراحی شده اش پس از شهادت رئیس جمهور گفت: من از میان عکس‌ها تصویری را از داخل فیلمی انتخاب کردم که از داخل هواپیما یا هلیکوپتر باشد که رئیس جمهور به بیرون نگاه می‌کنند و نوری به صورتشان می‌تابد و در واقع به ذهنم رسید که این پرواز مفهوم خوبی دارد پرواز به عنوان پرواز ابدی دارد و این را کشیدم و داخل آن پنجره که نوری از بیرون به چهره‌شان می تابد بالهایی را طراحی کردم که عروج شهادت‌گونه ایشان را نشان دهد و یک تابلو از چهره ایشان کار کردم که امیدوارم مورد پسند واقع گردد.

 

رئیسی